اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی: باید محیط یادگیری سرشار از شوق باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید محیط یادگیری سرشار از شوق باشد، گفت: باید دانش‌آموزان برای آمدن به مدرسه منتظر ساعت شروع کلاس باشند و این موضوع با محیط یادگیری همراه با بازی، داستان و هنر محقق می‌شود.

حاجی‌میرزایی: باید محیط یادگیری سرشار از شوق باشد

به گزارش خبرنگار  آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه‌ها که در دبستان پسرانه تشیع واقع در منطقه 19 تهران برگزار شد، گفت: امروز یکی از روزهای مهم والدینی است که فرزند کلاس اولی دارند زیرا روزی است که فرزندشان به تحصیل می‌پردازد و در مدرسه حضور دارد.

وی با بیان اینکه آینده این کشور به دست این فرزندان رقم می‌خورد، افزود: نبض اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی می‌تپد و اصلی‌ترین دوره آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطالعات متعددی اثبات کرده‌اند که اگر یک جامعه‌ای به جای توسعه آموزش عالی در سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، آموزش ابتدایی را توسعه دهد، برای پیشرفت کشور مؤثرتر است و سرمایه‌گذاری که برای آموزش کودکان می‌شود از سرمایه‌گذاری که برای آموزش عالی می‌شود، کارسازتر و برای پیشرفت کشور تعیین‌کننده‌تر است. 

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره شکل‌گیری شخصیت کودکان است، افزود: بیشترین تأثیر در زندگی، در همین دوره ابتدایی اتفاق می‌افتد؛ هم فرهنگ دینی تربیت در دوره کودکی را مورد تأکید می‌دهد و هم مطالعات بین‌المللی، تأثیر تربیت در دوره کودکی را مورد تأکید بسیار قرار می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بچه‌ها در این روزها از انگیزه بالایی برای یادگیری برخوردار هستند و توانایی‌شان برای یادگیری بسیار زیاد است؛ همه ما که پدر و مادر هستیم، در مورد فرزندان خود یک چنین تجربه‌ای را داریم که بچه‌ها تا قبل از اینکه به مدرسه بروند، شگفتی‌ همه ما را بر می‌انگیزند؛ سرعت یادگیری و قدرت فراگیری آنها به‌گونه‌ای است که خانواده‌ها شگفت‌زده می‌شود.

وی اضافه کرد: مدرسه باید استمرار این شگفت‌زدگی باشد و باید مجال پرسشگری، رشد و تربیت را به دانش‌آموزان بدهد؛ باید فضای مدرسه بیشترین مشابهت با فضای خانواده را داشته باشد و انس، صمیمیت و همدلی خانواده در محیط مدرسه حاکم باشد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هرچقدر برای تربیت این نسل توجه شود، سرمایه‌گذاری مؤثرتری است، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این مرحله، فطرت الهی و روان پاک و ذهن خالی از آلودگی دارند؛ به سرعت فرا می‌گیرند و بیش از اینکه از کلام ما بیاموزند، از کار ما می‌آموزند بنابراین معلمان ابتدایی و مربیان پیش‌دبستانی کسانی هستند که بیش از آنکه با کلام‌شان به دانش‌آموزان آموزش دهند،‌ با رفتارشان به آنها می‌آموزند. 

وی ادامه داد: باید روی شاد بودن و مناسب بودن فضای مدرسه تأکید کرد؛ محیط یادگیری سرشار از شوق باشد و دانش‌آموزان برای آمدن به مدرسه منتظر ساعت شروع کلاس باشند و این به دست نخواهد آمد مگر اینکه محیط یادگیری، محیط مأنوس، شاد و همراه با بازی، داستان و هنر باشد؛ دانش‌آموزان نسبت به این قابلیت‌ها آمادگی بیشتری دارند و در چنین شرایطی بهتر همراهی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدوارم با تلاش همه همکارانم در سراسر کشور، هیچ فردی در ایران اسلامی نباشد که در سن تحصیل قرار بگیرد و امکان آموزش ندارد؛ تمام تلاش‌مان را کردیم که فرصت آموزش را در سراسر کشور فراهم کنیم؛ امیدوارم در چنین روزی که در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم، دانش‌آموزان ما، روزهای بانشاط، موفق و پیروزی را در پی داشته باشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول