اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود

دبیر شورای عالی عتف گفت: تا زمانی که در موضوع ساماندهی مناطق ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، مجوز جدیدی برای ایجاد این مناطق صادر نمی‌شود.

مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، یکصد و هشتاد و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. 
دستور کار این جلسه، بررسی و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف و اصلاحات پیشنهادی در آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری بود.
مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه اعضای حقیقی از بین کاندیداهای عضویت در کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف معرفی شدند و اعضای کمیسیون های دائمی نظر خود را درباره این اعضا بیان کردند و قرار شد اگر اعضا درباره افرادی نظر منفی دارند نظر خود را بیان کنند و در غیر اینصورت انتخاب‌ها مورد پذیرش است.
وی ادامه داد: همچنین برای سهولت در حضور اعضایی که از استان‌ها منصوب شده اند قرار شد ویدئو کنفرانس برپا شود. 
وی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه اخیر درباره مناطق ویژه علم و فناوری، گفت: در جلسه ویژه کمیسیون دائمی طرح اولیه‌ای ارائه شد و نمایندگان پنج استان که منطقه ویژه داشتند مشکلات خود را مطرح کردند و مقرر شد با سایر اعضا به جمع بندی برسیم به طوری که از تمام ظرفیت کشور برای توسعه علم و فناوری استفاده کنیم.
 به گفته وی، این طرح مورد بررسی بسیار قرار گرفت و در نهایت قرار شد کمیته محدودتر ۵ نفره تشکیل شود که هفته آینده فرآیندهای اجرایی و روش کار را بررسی کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجوز جدیدی برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود تا در موضوع منطقه ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی برسیم؛ این موضوع ساده نیست و تصمیمی است که نتایج آن چند سال بعد مشخص می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول