اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: علوم شناختی از رشته های تأثیر گذار در رشد علمی است و دانشگاه تهران در مرکز نقشه برداری مغز با استفاده از علوم پزشکی ، روان شناسی و مهندسی علوم فعالیت های خوبی در این زمینه دارد.

نیلی احمدآبادی: علوم شناختی یک رشته تأثیرگذار در رشد علمی است

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه رشته علوم شناختی باعث جهش و پیشرفت علمی می شود، گفت: فعالیت در رشته علوم شناختی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در قالب یک مرکز بیش از 3 سال است انجام می شود که محور تحقیقات بین نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی و علوم شناختی بوده و از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.

* علوم شناختی مسیر حرکت علم را تغییر می دهد

وی افزود: علوم شناختی با توجه به اینکه به بررسی مغز انسان می پردازد رشته بسیار مهمی است، در واقع بین رشته ای بودنش در دانشگاه تهران به خاطر وجود دانشکده علوم پزشکی، روان شناسی و مهندسی علوم است که متخصصان همه این رشته ها کمک می کنند تا مسیر حرکت علوم شناختی روان تر شود.

* در محیط آزمایشگاهی به تحقیق و پژوهش علوم شناختی می پردازیم

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: تاکنون دانشگاه تهران در حوزه علوم شناختی اقدامات خوبی انجام داده است به طوری یک مرکز نقشه برداری مغز را به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم کرده  و در قالب محیط آزمایشگاهی به تحقیق و پژوهش پرداخته می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول