اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکنش تند نایب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران از ادعای رئیس ‌انجمن‌ آردسازان/ به بهانه «واردات» گندم داخلی را زیرسوال نبرید

نائب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران؛ ادعای «اختلاط سالانه 700 هزارتن شن وخاک با گندم» از سوی رئیس انجمن آردسازان را بهانه‌ای واهی برای زیرسوال بردن و ضربه زدن به تولید داخل عنوان کرد و گفت: به بهانه «واردات» تولید داخل را زیرسوال نبرید.

واکنش تند نایب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران از ادعای رئیس ‌انجمن‌ آردسازان/ به بهانه «واردات» گندم داخلی را زیرسوال نبرید

علی‌قلی ایمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هر موقع که به دستور مقام معظم رهبری، حمایت دولت و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی به خودکفایی در تولید گندم دست پیدا کردیم، یک عده منفعت‌طلب و سودجو به بهانه‌های مختلف «واردات» سعی می‌کنند گندم کشور را زیر سوال ببرند.

زیرسوال بردن گندم ایرانی از سوی سودجویان

وی واردات را برای عده‌ای سودآور به بهای زیرسوال بردن تولید داخل دانست و تصریح کرد: عده‌ای در گذشته حدود ۷ میلیون تن گندم وارد کشور می‌کردند و از این طریق منفعت بسیاری به دست می‌آوردند، از روزی که کشور به خودکفایی رسید این عده به خاطر اینکه منافع خودشان را در خطر دیدند حالا می‌خواهند به تولید داخل ضربه وارد کنند.

سودجویان یک روز کیفیت گندم داخلی را زیر سوال می‌برند یک روز پروتئین و گلوتن گندم را مسأله‌دار می‌کنند

نائب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران افزود: سودجویان یک روز کیفیت گندم داخلی را زیر سوال می‌برند یک روز پروتئین و گلوتن گندم را مسأله‌دار می‌کنند و گاهی اختلالات گندم با خاک و شن را بهانه می‌کنند تا حرف خودشان را به کرسی بنشانند که گندم داخلی کیفیت ندارد.

ایمانی با تاکید بر اینکه بنیاد ملی گندمکاران ایران مدافع حقوق گندمکاران کشور است اعلام آمادگی کرد پاسخگوی هرگونه ابهامی که این آقایان مطرح می‌کنند باشند و ابراز کرد: کشاورز واقعاً تلاش می‌کند که گندم کیفی تولید کند و از نظر کمی عملکردش را افزایش دهد.

وی یکی از دلایل تولید گندم کیفی را استفاده از بهترین علفکش‌های دنیا برای مبارزه با علف هرز بیان کرد و گفت: کشاورزان همواره سعی می‌کنند گندم پاک تحویل دهند و آرد خوب و مناسب به دست هموطنان، خانواده و خودش برسد.

*انطباق گندم با استانداردهای ملی برای جلوگیری از فساد احتمالی است

نائب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران افزود: این از حیطه کشاورز خارج است که خدای ناکرده اختلاط شن و ماسه با گندم داشته باشد، اصلاً کشاورز فرصت انجام این کار را ندارد؛ کمباین پس از آنکه وارد زمین شد، گندم را برداشت و سپس این محصول وارد کامیون و در نهایت روانه کارخانه آرد می‌شود کشاورز فرصتی ندارد که دست به چنین عمل زشت و شنیع بزند.

 ایمانی ابراز کرد: در پنج سال گذشته نزدیک به 8 هزار نمونه گندم از گندمزارهای کشور گرفته شد برای اینکه مشخص شود آیا با استانداردها مطابقت دارد یا خیر؛ این کارها برای اینکه از فساد احتمالی جلوگیری شود، انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود استانداردهای ملی در گندم گفت: استاندارد ملی 104 که گندم براساس آن خریداری و درجه‌بندی در سطوح یک، دو و سه می‌شود که هر سه درجه قابلیت مصرف انسانی دارد از آن طرف در مورد آرد نیز یک استاندارد 103 وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد ملی اینها را نظارت می‌کنند.

*توزیع 500 هزار تن بذر درجه یک در بین کشاورزان

نائب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه میانگین افت گندم در کشور به طور مفید 1.4 و غیرمفید 1.3 است، ابراز کرد: عددی که آقایان ادعا می‌کنند یک عدد واقعی و خلاف واقع است.

ایمانی ادامه اد: گاهی اینها سن‌زدگی گندم را مطرح می‌کنند در حالی که سن‌زدگی در کشور به کمتر از 0.5 درصد رسیده این آفت در کشور در حال کنترل و مدیریت است و کارشناسان و وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند سن‌زدگی را به صفر برسانند.

وی از توزیع 500 هزار تن بذر درجه یک از ارقام مختلف و جدید که از نظر درصد پروتئین، گلوتن و خاصیت نانوایی بسیار مرغوب است در بین کشاورزان خبر داد و گفت: همه برای این است تا بهترین گندم در کشور تولید شود.

*هیچ مشکلی در تولید گندم وجود ندارد/ آماده پاسخگویی به ابهامات هستیم

نائب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران مواضع اخیر رئیس انجمن آردسازان درباره گندم را غیرواقعی خواند و افزود: یک عده سودجو و منفعت‌طلب برای رسیدن به اهداف خودشان که آن هم واردات گندم است تلاش می‌کنند تا تولید داخل را که مقام معظم رهبری به آن تاکید موکد دارند مبنی بر حمایت از تولید داخل زیرسوال ببرند تا به هدف خودشان  مبنی بر واردات برسند.

ایمانی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تولید گندم وجود ندارد، ابراز کرد: اگر اختلالاتی در گندم صورت بگیرد نه به دست کشاورز بلکه به وسیله دلالانی که با کارخانجات آردی که این آقایان مدعی هستند تبانی می‌کنند.

وی با دفاع تمام قد از کشاورزان تصریح کرد: حاضر هستیم هرگونه ابهامی که دوستان در زمینه گندم داخلی دارند پاسخ دهیم و با آنها به مناظره بنشینیم.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول