اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاهش کارآمدی در شهرداری‌ها به دلیل کمبود نیروی متخصص

شهردار قدس ضمن اشاره به تراکم نیروی و کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها و به دنباله آن کاهش کارآمدی گفت: با توجه به شرایط موجود لزوم چابک‌سازی سازمانی در شهرداری‌ها امری الزامی است.

کاهش کارآمدی در شهرداری‌ها به دلیل کمبود نیروی متخصص

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود مختاری، شهردار قدس و نماینده شهرداران استان تهران در شورای اداری و استخدامی استانداری تهران در سمینار شهرداران استان تهران اظهار داشت: تراکم نیروی انسانی، کمبود نیروی متخصص و عدم تناسب چارت سازمانی با وظایف محوله شهرداری باعث کاهش کارآمدی سازمانی شهرداری‌ها شده است. 

وی بیان کرد: فرآیند کند و به روزرسانی نشده استخدام و وجود عوامل مختلف دخیل در استخدام نیرو در شهرداری‌ها و وجود کارکنان بی‌شمار غیر متخصص که در طول زمان به دلایل مختلف جذب شهرداری‌ها شده است موجب عدم تناسب درونی و بیرونی ساختاری و عملکردی شهرداری‌ها شده است.

مختاری افزود: این عدم تناسب ساختاری شهرداری‌ها موجب شده است که در حوزه‌های کلان و راهبردی دچار ضعف نیروی انسانی متخصص شویم و در بخش‌های اداری و پشتیبانی از تورم حضور بیش از حد نیروهای ناکارآمد که بهره‌وری سازمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند رنج ببریم.

شهردار قدس بیان داشت: لزوم اتخاذ رویکرد علمی و روزآمد به منابع انسانی به عنوان رکن اصلی دستیابی به راهبردهای سازمانی از طریق شایسته سالاری و آموزش، ایجاد بستر جذب نیروهای متخصص و کارآمد و چابک‌سازی سازمان از طریق تعدیل نیروهای ناکارآمد، می‌تواند راهکاری برای برون رفت از وضعیت موجود منابع انسانی شهرداری‌ها در میان مدت باشد.

وی تصریح کرد: توجه به جداول امتیازی، ارتقای شغلی از طریق گروه‌بندی، شرایط احراز شغلی، توجه به حقوق ایثارگران و آزادگان و تبیین مسیر ارتقای شغلی از جمله مسائل مهم مدیران منابع انسانی به منظور احیای مسیر پیشرفت افراد در سازمان‌هاست که باید به آن‌ها توجهی ویژه شود. 

انتهای پیام/ش/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول