اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ابتکار جالب گنبدی‌ها برای تجلیل از پلیس در محرم

یکی از هیأت‌های عزاداری و مساجد شهرستان گنبدکاووس در ابتکاری جالب به پاس تلاش‌های نیروی انتظامی در ماه محرم از نیروهای پلیس این شهرستان در مراسمی تجلیل کرد.

ابتکار جالب گنبدی‌ها برای تجلیل از پلیس در محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بدون شک تمامی قلب‌ها، ذهن‌ها و جسم‌ها در ماه محرم معطوف به اندوه و ماتم عزاداری و سوگواری در مصیبت دردانه خدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و تصویری که در ذهن همه مردمان میهن عزیزمان از این ماه به یادگار مانده است مراسمات عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی و حال و هوای معطر به بوی شهدای دشت نینواست و کمتر کسی تصاویر تلاش و مجاهدت نیروهای پلیس را که هر چند هر روزه در این ماه دیده‌اند به خاطر می‌سپارد.

عزیزانی که شبانه روز و در کنار عزاداران حسینی برای ایجاد نظم و امنیت و تنظیم رفتار ترافیکی تلاش می‌کنند و مورد عنایت ارباب تشنه لب قرار می‌گیرند اما شاید کمتر از سوی مردم مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند.

از این رو هیئت امنای مسجد هاشمی و اعضای هیئت عزاداری این مسجد که امسال علاوه بر سوگواری دهه اول محرم و دسته‌روی روز عاشورا برنامه‌های دیگری از جمله مراسم خیمه‌سوزان و تعزیه را نیز در فضای باز خیابان مجاور مسجد برگزار کرده بودند به پاس همکاری و همدلی صمیمانه نیروهای انتظامی این شهرستان که در تمامی این روزها و شب‌ها نسبت به برقراری نظم و امنیت تلاش کرده‌اند در مراسمی رسمی و در شان این عزیزان با حضور حجت‌الاسلام محمود ترابی از فرماندهی و پرسنل منطقه انتظامی گنبدکاووس با اهدای لوح یادبود مزین به تصویر گنبد بارگاه نورانی حضرت اباعبدالله (ع) تجلیل کردند.

 

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی همواره در طی دهه‌های گذشته نشان داده‌اند در گمنامی و مظلومیت در خدمت انقلاب اسلامی و مردم هستند، افزود: این نیروهای خدوم انتظامی بوده‌اند که هرگاه نظام و انقلاب نیاز داشته‌ است با فداکاری در برابر برهم زنندگان نظم و امنیت ایستادگی کرده و حتی جان خود را در این مسیر تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه اقدام خادمان مردم در «مسجد هاشمی» گنبدکاووس برای تجلیل از پلیس برای نخستین بار به وقوع پیوسته و ایتکاری جالب و قدرشناسانه است، تصریح کرد: همین روحیه قدرشناسی و همدلی از درس‌های عاشورا و سرداران دشت نینواست.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول