اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کوتاهی در شفافیت آرای نمایندگان اجحاف در حق مردم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه کوتاهی در شفافیت آرای نمایندگان اجحاف در حق مردم است گفت: مطالبه این شفافیت بخشی از حقوق مردم بوده و باید به ندای آنها لبیک بگوییم.

کوتاهی در شفافیت آرای نمایندگان اجحاف در حق مردم است

حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم شفافیت آرای نمایندگان گفت: موکلین به نماینده خود اعتماد کرده و به وی رأی داده‌اند و به همین دلیل این افراد به دنبال آن هستند که نظر وکیل‌شان در مجلس اعمال می‌شود یا خیر؟ این موضع در لوایح و طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اظهارنظر نمایندگان در مجلس در مورد موضوعات مختلف برای موکلین (مردم) از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مطالبه شفافیت آرای نمایندگان حقوق عمومی مردم بوده و بر همین اساس باید به ندای مردم در این باره لبیک گفت.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: نماینده مجلس نباید موضوعی را از مردم پنهان کند و برهمین اساس نباید وکلای ملت در پارلمان در امر شفافیت کوتاهی کنند.

وی گفت: کوتاهی در شفافیت آرای نمایندگان اجحاف در حق مردم است و نباید نمایندگان مجلس در این باره نگران باشند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: مردم محرم هستند و به نماینده مجلس اعتماد کرده و به او رأی داده‌اند و عدم اجرای شفافیت آرای نمایندگان مغایر با این موضوع بوده و غیرقابل قبول است و اینکه مردم را نامحرم بدانیم و در زمینه اطلاع‌رسانی آرا با آنها یکدل و یکرنگ نباشیم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

بهرام‌نیا گفت: نماینده باید احساس کند که در یک اتاق شیشه‌ای نشسته و بداند که همه امور و اقداماتش تا زمانی که وکیل ملت در پارلمان است باید کاملاً شفاف باشد.

وی افزود: شفافیت آرای نمایندگان در راستای استیفای حقوق مردم در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و اگر در این زمینه کوتاهی انجام دهیم به اعتماد عمومی آسیب زده‌ایم.

به گزارش فارس، مخاطبان فارس هم در راستای ایجاد شفافیت، مطالبه‌ای در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند که تاکنون نزدیک به 18 هزار نفر از آن حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول