اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شفافیت آرای نمایندگان منجر به رفع ابهامات در مورد مجلس می‌شود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت آرای نمایندگان منجر به رفع ابهامات در مورد نماینده یا پارلمان می‌شود گفت: افکار عمومی با این کار قانع خواهند شد.

شفافیت آرای نمایندگان منجر به رفع ابهامات در مورد مجلس می‌شود

محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم شفافیت آرای نمایندگان گفت: حدود یک سال و نیم سال است که با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه خواسته‌ام پرداخت حقوق و مزایا، حضور و غیاب و رای دهی در صحن علنی برای عموم مردم منتشر می‌شود.

وی افزود: باید در آیین‌نامه داخلی مجلس شرایطی به وجود آمده و بازنگری شود زیرا در بخشی که مربوط به انتخاب افراد مانند انتخاب کارپرداز، منشی و یا ناظرین مجلس در دستگاه‌های مختلف است، ممکن است نگاه شخصی در بین بوده و موجب گلایه و ناراحتی افراد شود لذا رای دهی در این زمینه باید به صورت غیرشفاف باشد. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در بقیه موارد که مربوط به تصمیم‌گیری‌های ملی است و امورات جاری و قانون‌گذاری می‌شود می‌توانیم با شفافیت لازم آرای نمایندگان را به اطلاع عموم برسانیم.

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: شفافیت آرای نمایندگان موضوعی است که مردم از پارلمان مطالبه دارند؛ چرا که این موضوع می‌تواند با رفع ابهامات موجود به خود نماینده کمک کند.

وی افزود: در بحث سوال از وزیر، استیضاح، تصمیمات ملی، اقدامات کلان و یا امضای معاهده‌ای بین ایران و کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مردم رصد می‌کنند ببینند نماینده‌شان چه رایی به این موضوع می‌دهد زیرا می‌تواند تاثیرات کلانی بر تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد و به همین دلیل رای‌گیری این موضوع با امورات عادی مجلس متفاوت است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس گفت: نظردهی و رای دهی نماینده باید علنی باشد و عموم از آن مطلع باشند تا نماینده بتواند افکار مردم حوزه انتخابیه‌اش را توجیه کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول