اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درخواست رئیس اداره مسلمانان قزاقستان برای افزایش حقوق ائمه مساجد

رئیس اداره مسلمانان قزاقستان در دیدار با رئیس سنای این کشور با اشاره به دستمزد پایین ائمه مساجد خواستار اصلاح این وضعیت شد.

درخواست رئیس اداره مسلمانان قزاقستان برای افزایش حقوق ائمه مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ، «سریکبای حاج آرز» رئیس اداره مسلمانان قزاقستان در ملاقات با «دریغه نظربایوا» رئیس سنای این کشور به دستمزد پایین ائمه مساجد در این کشور اشاره کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به مشکلات ائمه مساجد این کشور به ویژه دستمزد پایین و همچنین آماده سازی نیروهای حرفه‌ای مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

مفتی اعظم قزاقستان گفت: در سال جاری میلادی بیش از 1500 فارغ التحصیل دانشکده الهیات داریم که 800 نفر از آنان به دلیل دستمزد پایین با تخصص خود کار نمی‌کنند.

وی در این خصوص خطاب به رئیس پارلمان این کشور خواستار ارائه کمک‌های لازم برای حل این مسئله شد.

طرفین همچنین در مورد مسائل مربوط به برگزاری هجدهمین اجلاس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی که قرار است 18 سپتامبر سال جاری به میزبانی قزاقستان در قلمرو این کشور برگزار شود بحث و تبادل نظر کردند.

 مفتی اعظم قزاقستان گفت: شعبه دانشگاه «هاساکی» در «نورسلطان» که در آن قرار است کارشناسان ارشد در زمینه الهیات آماده شوند، ایجاد می‌شود.

رئیس سنای قزاقستان در مورد درخواست مفتی اعظم این کشور در خصوص حل و فصل مسئله مربوط به دستمزد پایین ائمه گفت: به این مسئله در سطح قانونگذاری رسیدگی خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره کارهای مقدماتی برای برگزاری هجدهمین اجلاس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی بر ضرورت حفظ همزیستی مسالمت‌آمیز ملل و پیروان ادیان مختلف و تقویت بیشتر آن تاکید کرد.

طرفین در این ملاقات همچنین مسائل مربوط به ایجاد استاندارد واحد برای تدفین مسلمانان در قزاقستان و ثبت نام کارشناسان مذهبی، تبلیغات در میان مردم و همچنین راه اندازی فناوری‌های دیجیتال در فعالیت‌های اداره مسلمانان قزاقستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول