اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تمرکز ازبکستان بر جذب توریست از کشورهای مسلمان

دولت ازبکستان برای جذب گردشگران مسلمان از کشورهای منطقه اقدامات مختلفی از جمله لغو روادید با کشورهای مسلمان، تاسیس نمازخانه در فرودگاه‌ها و تبلیغ گردشگری مذهبی را راه اندازی کرده است.

تمرکز ازبکستان بر جذب توریست از کشورهای مسلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کمیته توسعه گردشگری ازبکستان برای قرار دادن هتل ها و رستوران های این کشور در رده بندی هتل های اسلامی در نظر دارد اقداماتی را ایجاد کند و در این زمینه نیز با شرکت CrescentRating گفت‌وگوها انجام داده که این اقدام به توسعه گردشگری مذهبی کمک می‌کند.

بر اساس گزارش کمیته توسعه گردشگری، یادداشت تفاهم همکاری با شرکت CrescentRating در چهارچوب همایش گردشگری زیارتی برگزار شده در شهر بخارا در ماه فوریه سال جاری میلادی به امضا رسیده است.

ازبکستان برای توسعه گردشگران مذهبی اقدامات دیگر را نیز انجام داده از جمله پایگاه مخصوص Halal.Uzbekistan.travel حاوی اطلاعات در مورد هتل ها، رستوران ها و دیگر سازمان ها در زمینه گردشگری اسلامی راه اندازی شده است.  

همچنین طبق برنامه در ماه جاری سال جاری میلادی گروه فیلمبرداری شرکت های صدا و سیمایی مالزی و اندونزی برای تولید مطالب ویدئویی تبلیغ کننده گردشگری زیارتی در ازبکستان وارد این کشور خواهند شد.

بخش مطبوعاتی کمیته توسعه گردشگری ازبکستان نیز عنوان کرد: برای  سفر مسلمانان به این کشور شرایط مناسب ایجاد شده است.

در سال گذشته میلادی تجربه اجرای استانداردهای «حلال» در رستوران ها آغاز شده است و در فرودگاه های بین المللی و ایستگاه های راه‌آهن نمازخانه ها ایجاد می شود.

از ماه فوریه سال 2018 میلادی برای شهروندان اندونزی، مالزی و ترکیه رژیم لغو روادید اجرایی شد که آنها می توانند از زیارتگاه های شهرهای تاشکند، بخارا و سمرقند بازدید کنند.    

از ماه مارس سال جاری میلادی شهروندان جمهوری اسلامی ایران نیز از حق دریافت روادید الکترونیکی برخوردار شدند.

علاوه بر این، از بدو سال 2019 میلادی روادید ویژه  Pilgrim visa که برای گردشگران خارجی به مدت دو ماه صادر می شود، اجرایی شد.

بر اساس گزارشات بین المللی، گردشگری زیارتی سال به سال توسعه می یابد. اگر در سال 2017 میلادی تعداد گردشگران مسلمان در جهان 131 میلیون نفر بود، تا سال 2020 میلادی تعداد آنها تا 160 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش کمیته توسعه گردشگری ازبکستان، در سال گذشته میلادی 5 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر از جمله 4 میلیون و 600 هزار نفر شهروندان آسیای مرکزی، 406 هزار نفر شهروندان دیگر کشورهای همسود، حدود 326 هزار نفر گردشگران از کشورهای خارجی از این کشور بازدید کرده اند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول