اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجتماع زینبیون در زنجان برگزار شد

اجتماع زینبیون با گردهمایی در دسته عظیم زینبیه اعظم زنجان برگزار شد.

اجتماع زینبیون در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان به مانند یازدهم محرم هر سال از مقابل این مسجد تاریخی آغاز شد.

این دسته عظیم حرکت خود را از مقابل مسجد آغاز و با طی مسیر خیابان شهدا به سمت امیرکبیر و سپس خیابان امام به طرف امامزاده سید ابراهیم (ع) حرکت خواهد کرد.

بازهم یازدهم محرم از راه رسید و در خیابان‌های شهر زنجان محشر به پا شد، محشر از جنس قیام حضرت زینب (س).

امروز نیز بار دیگر مردم عزادار به یاد خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) در شام، فریاد یا زینب (س) سر دادند، عزاداران امروز آمده‌اند که هم‌صدا با زینب (س) قیام عاشورا را به گوش جهانیان برسانند و بگویند که عاشورا تمام شدنی نیست و راه امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد.

اکنون جماعت مسیر بین خیابان زینبیه تا امامزاده حضرت سید ‌ابراهیم (ع) زنجان را طبق عهد سالانه خود با زینب و زینبیان می‌پیمایند تا بگویند سر عهد و قرارمان هستیم، این جماعت عظیم و خیل عاشقان حسینی آمده‌اند که بگویند غم کربلا فراموش شدنی نیست و عزای امام حسین (ع) و مصیبت وارده به حضرت زینب (س) رنگ کهنگی به خود نگرفته است.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان از هماهنگی ایجاد شده بین دستگاه‌های همکار با زینبیه اعظم زنجان به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم خبر داد و گفت: علاوه بر انتظامات و خادمین زینبیه اعظم زنجان، دستگاه‎های ذیربط از جمله نیروی انتظامی نیز برای تأمین امنیت مراسم حضور دارند.

فرید احدیان از فعالیت یک هزار و 200 خادم در این مراسم خبر داد و افزود: 90 اکیپ ثابت و سیار نیز کار جمع‌آوری نذورات را عهده‌دار هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از تأمین ایمنی مراسم عزاداری یازدهم محرم خبر داد و اظهار کرد: خدمت به آستان امام حسین(ع) افتخاری برای کارکنان نیروی انتظامی است.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه در زنجان گفت: عزاداری‌های استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تاثیرگذار در جامعه است.

وی افزود: همه تلاش خود را در این ایام به کار می‌گیریم، تا بتوانیم به نحو مطلوب امنیت این عزاداری‌ها را تامین و تداوم دهنده راه سرور و سالار شهیدان باشیم.

گفتنی است، شبکه‌های اشراق، قرآن، یک، د2 و خبر، جام جم از نیز از جمله شبکه‌هایی است که مراسم عزاداری زینبیه اعظم زنجان را به صورت زنده پخش می‌کنند.

همچنین برای تسهیل در رفت و آمد مردم 15 پارکینگ در سطح شهر زنجان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است.

این اقدام با هماهنگی شهرداری و مسجد زینبیه اعظم زنجان صورت گرفته است به طوری که پس از پارکینگ‌های در نظر گرفته شده مسیر برای حضور شهروندان در مراسم عزاداری کوتاه باشد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول