اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 31 درصدی همکاری تجاری قزاقستان و چین طی 7 ماه سال 2019

مبادله تجاری قزاقستان و چین از ژانویه تا جولای سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته از مرز 8 میلیارد دلار عبور کرد.

افزایش 31 درصدی همکاری تجاری قزاقستان و چین طی 7 ماه سال 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مبادله تجاری قزاقستان و چین از ژانویه تا جولای سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته از مرز 8 میلیارد دلار عبور کرد.

به این ترتیب، تجارت متقابل قزاقستان و چین در این مدت در مقایسه با زمان مشابه سال 2018 میلادی 31.2 درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات محصولات قزاقی به چین 4.6 تن میلیارد دلار که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی یک و نیم برابر بیشتر می‌باشد، برآورد شده است.

رشد واردات محصولات چینی به قزاقستان نسبت به صادرات کالاهای قزاقی به این کشور کندتر می‌باشد و در 7 ماه سال جاری 14.2 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته را تشکیل داده است.

بنابر آمار رسمی، قزاقستان از چین به حجم 3.4 میلیارد دلار محصولات وارد کرده است.

در نتیجه  6 ماه اول سال 2019 میلادی 15 درصد تجارت خارجی قزاقستان به چین مربوط بوده که از این حجم 14.1 درصد از آن مربوط به صادرات و باقی مانده به واردات محصولات چینی به این کشور است.

این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته میلادی 11.7 درصد از تجارت خارجی قزاقستان مربوط به چین بود که 9.5 درصد از آن را صادرات و مابقی واردات محصولات این کشور به «نورسلطان» تشکیل می‌داد.

قزاقستان در این مدت به چین گاز، نفت، مس، سنگ معدن فلزات گرانبها و کنسانتره و روی صادر کرده و واردات محصولات چینی به این کشور عبارت از 841 نوع کالا می‌باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول