اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معرفی عاشورا و اربعین به جهانیان مهم‌ترین امر در گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مهمترین وظیفه در گام دوم انقلاب معرفی عاشورا و اربعین به جهانیان است.

معرفی عاشورا و اربعین به جهانیان مهم‌ترین امر در گام دوم انقلاب

محشر ویژه نامه محرم خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) در امامزاده شاه قطب الدین شهرستان رودان اظهار داشت: عاشورا یک کلاس درس بود که آموزگار بزرگش حضرت سیدالشهداء علیه السلام است و بزرگترین و با ارزش ترین درس های انسانی را به بشریت  آموخت.

وی ادامه داد: ما در کربلا شاهد یک مجموعه ای از فضائل و ارزش‌های انسانی هستیم و عزاداری به معنای شرکت در حماسه و شرکت در ارزش‌های شهدایی که جان عزیز خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای دین کردند است و معنا و مفهوم عزاداری ها و سینه زنی ها این است که شما اعلام وفاداری می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در استاان هرمزگان گفت: همه ما  عزتمان  را از این مکتب حیات‌بخش گرفته ایم و امروز به برکت عاشورا است که عزت پیدا کرده ایم.

عبادی زاده ابراز داشت: مکتب و قیام عاشورا در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش بسزایی دارد و انرژی ای که مکتب عاشورایی به انقلاب اسلامی ایران بخشید کاملا مشهود است.

وی عنوان کرد:مردم ما با شعارهای حماسی حسین ابن علی (ع) آمدند و انقلاب کردند و انقلاب خودشان را به پیروزی رساندند و امروز ما مدیون ارزش های عاشورایی و عاشوراییان هستیم. 

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: عاشورا مکتبی انقلابی است  که به فرموده امام عزیز و بزرگوار اگر گریه و عزاداری نشود این مکتب زنده نمی ماند. 

عبادی زاده افزود: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همه تاکید و توصیه داشتند که عزای اباعبدالله الحسین (ع) زنده بماند و تشویق می‌کردند تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی دو مأموریت مهم داریم، اولین آن احیای تمدن بزرگ و نوین اسلامی است و دومین آن این است که انقلاب و نظام را تحویل به خورشید آسمان ولایت، امام زمان (عج) دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: ماموریت گام دوم انقلاب نقش بی بدیل و بی نظیر بستر سازی و زمینه سازی انقلاب جهانی اسلام را دارد و ما می دانیم امام زمان (عج) وقتی ظهور می‌فرمایند جامعه بشری با حسین ابن علی (ع) و ارزش های عاشورایی آشنا شود و امام زمان علیه السلام خودشان را به عنوان فرزند حسین بن علی (ع)، شهید کربلا معرفی می کنند.

عبادی زاده تاکید کرد: از اصحاب مطبوعات، نخبگان دانشگاهی و حوزه های علمیه و همه و همه آن کسانی که دل در گرو عشق به امام زمان (عج) دارند خواهش می کنم که در گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین وظایف آنها معرفی عاشورا و اربعین به جهانیان است و به این وظیفه عمل کنند‌.

وی افزود: دنیا باید حسین (ع) را از دریچه شناخت مکتب عصر ظهور امام زمان (عج) بشناسد و امیدواریم بتوانیم از دریچه عاشورا ، مکتب اهل بیت پیغمبر (ص) را به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: این روزها دشمنان اسلام و قرآن با تمام توان علیه ارزش‌های عاشورایی ایجاد شبهه می‌کنند و دلیل آن این است که آنها از عاشورا می‌ترسند، آنها از عزاداری های شما می ترسند ،آنها می‌دانند که این حرکت بالنده و ارزشمند می‌تواند دنیا را به لرزه درآورد.

عبادی زاده بیان کرد: فلسفه عاشورا یعنی جمع شدن ما با شهدای عزیزی که در کربلا جان عزیز خود را از دست دادند که  ما به دنبال پیدا کردن راهی برای رسیدن به کمال و رساندن جهان به نقطه مطلوب خود از طریق سیدالشهدا هستیم.

وی تاکید کرد: عاشورای ابی عبدالله (ع) میتواند دلهای همه مستضعفان را به خود جلب کند و دنیای کفر را به چالش بکشد و  دنیا را در مقابل  جهان کفر و استکبار بسیج کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب، امام خامنه ای جوانان و ملت را به تقویت مجالس و محافل و مدارس حسینی تشویق می‌کند و شما جوانان عزیز باید خودتان را برای ماموریت های بزرگ در گام دوم انقلاب اسلامی آماده کنید زیرا
گام دوم انقلاب اسلامی مانیفست نظام اسلامی و نقشه راه نظام اسلامی است.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول