اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مذاکرات صلح فراگیر در سودان جنوبی بزودی آغاز می‌شود

یک عضو شورای حاکمیتی سودان تأکید کرد که طی چند روز آینده مذاکرات با گروه‌های مسلح سودانی درباره روند سازش در جوبا پایتخت سودان جنوبی آغاز می‌شود.

مذاکرات صلح فراگیر در سودان جنوبی بزودی آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توت قلواک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سودان جنوبی امروز شنبه در سودان با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند.

در این دیدار احتمال دستیابی به صلح فراگیر با سودان بررسی خواهد شد.

در همین رابطه یک عضو شورای حاکمیتی سودان که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که مذاکرات با گروه‌های مسلح سودانی درباره روند سازش ظرف چند روز آینده در جوبا آغاز می‌شود.

«الهادی ادریس یحیی» رئیس «الجبهة الثوریة السودانیه» نیز گفت که شورای رهبری این جبهه به نشست‌های خود در جوبا ادامه می‌دهد تا به نتایجی برای آغاز مذاکرات جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر دست یابند.

«الجبهة الثوریة» متشکل از سه گروه مسلح اعم از «تحریر السودان» در دارفور، «الحرکة الشعبیة/ بخش شمال» در دو ایالت کردفان جنوبی و النیل الأزرق و «العدل و المساواة» در دارفور است.

یحیی همچنین از تلاش برای حصول توافق درباره ترتیبات امنیتی موثر با هدف صلاح بخش امنیتی و ایجاد ارتش ملی یکپارچه، خبر داد.

وی به دیدار با فرستاده ویژه حمدوک در جوبا اشاره کرد و گفت که وی بر اهتمام مسئولان دولت انتقالی و عزم آن‌ها برای تحقق صلح تأکید کرد و خواستار همکاری «الجبهه الثوریة» برای تحقق این هدف شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول