اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری «عمر البشیر»

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در سودان اعلام کرد که به‌زودی اسامی وزرای کابینه اعلام و مأموریت آن‌ها برای اداره کشور آغاز خواهد شد.

تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری «عمر البشیر»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اولین دولت سودان بعد از برکناری «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق و مخلوع این کشور تشکیل شد.

«عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر سودان که پیشتر در سی و یکم مرداد به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی سوگند یاد کرده بود، شامگاه پنجشنبه (۱۴ شهریور) اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه دولت برای دوره انتقالی شده است.

او گفت که به محض اعلام اسامی وزرای کابینه جدید، فعالیت‌های خود را شروع خواهند  کرد و «مرحله جدیدی» در تاریخ سودان آغاز خواهد شد که به «تنوع و اختلاف» احترام می‌گذارد.

نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان تصریح کرد که اولویت‌های دولت متبوع او توقف جنگ، ایجاد صلح پایدار  و تحقق عدالت خواهد بود.

بر اساس گزارش الجزیره، سپهبد «جمال عمر»، وزیر دفاع، «محمد عبدالله»، وزیر امور خارجه، سپهبد «الطریفی ادریس»، وزیر کشور در دولت حمدوک معرفی شده‌اند.

بر اساس توافق ارتش و ائتلاف مخالفان در سودان بر سر تقسیم قدرت در این کشور آفریقایی، دولت انتقالی به مدت سه سال قدرت را در دست خواهد گرفت و بعد از آن انتخابات سرتاسری برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

ارتش سودان اواخر فروردین ماه بعد از ماه‌ها اعتراضات مردمی به وضعیت اقتصادی در این کشور که خواهان استعفای عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان، او را برکنار و به اتهام فساد زندانی کرد.

بعد از برکنار عمر البشیر، ارتش و نیروهای مخالف او موسوم به «ائتلاف آزادی و تغییر» (تحالف الحریة و التغییر) بر سر تقسیم قدرت و تشکیل شورای انتقالی سلسله گفت‌وگوهایی انجام داند که خروجی آن، توافق بر سر دوره انتقالی و تشکیل دولت انتقالی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول