اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

2 فاز گازرسانی به شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد

فاز شش و هفت گازرسانی به شهر بندرعباس با حضور مسوولان استانی کلنگ‌زنی شد.

2 فاز گازرسانی به شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس؛ ظهر امروز با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی، فاز شش و هفت گازرسانی به شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد.

استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر گازرسانی به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان این مهم در دستور کار قرار گرفت و با سرعت بیشتری در حال انجام است.

فریدون همتی افزود: استان هرمزگان در شاخص‌های گازرسانی عقب بود که با حرکتی که توسط شرکت گاز انجام می شود کار سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی به عدم استقبال از گاز توسط مردم اشاره و عنوان کرد: در فازهایی که گازرسانی انجام شده مردم استقبال خوبی از این امر نداشته‌اند که در ادامه فازهایی که گازرسانی انجام می‌شود بعد از سه ماه سهمیه گاز مایع آنها قطع شده تا به سمت استفاده از این گاز جذب شوند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در بخش گازرسانی به منازل می توان اشتغال خوبی ایجاد شود اما در استان در این زمینه نیز استقبال خوبی انجام نشده‌است.

همتی ادامه داد: اگر افرادی در استان تمایل داشته‌ باشند فنی و حرفه ای آماده آموزش بوده و تسهیلات مناسبی در اختیار آنها قرار می‌گیرد که پیش بینی می‌شود با این کار برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد شود.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان نیز گفت: تاکنون سه فاز از شهر بندرعباس گازرسانی انجام شده و دو فاز دیگر در دست اقدام است.

فواد حمزوی افزود: فاز شش بندرعباس از غرب بلوار دانشگاه تا خور نایبند را شامل می‌شود که در این محدوده بیش از 18 هزار و 300 خانوار را در بر می‌گیرد.

وی اظهارداشت: فاز هفت این طرح نیز از خور نایبند آغاز و تا خور شهید ناصر ادامه می‌یابد و شامل 22 هزار و 500 خانوار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در این دو فاز بیش از 40 هزار خانواده را شامل می‌شود که اعتبار اولیه این طرح 600میلیارد ریال بوده که با هزینه‌های جانبی به هزار میلیارد ریال نیز می‌رسد.

حمزوی گفت: در این دو فاز ۲۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری برای تغذیه و توزیع انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: طی هشت سال گذشته تنها بیست درصد شهر بندرعباس گازرسانی انجام شده و طی دو سال آینده 80 درصد باقیمانده انجام می‌شود.

انتهای پیام/88048

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول