اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بصیرت، غیرت و تدبیر حسینی یعنی حرکت امام خامنه‌ای در مقابل نماینده ترامپ

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه امروز امام خامنه‌ای نماد غیرت حسینی است، گفت: بصیرت و غیرت و تدبیر حسینی یعنی اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل نماینده فرستاده شده آمریکایی‌ها پاسخ دادند که آقای ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم.

بصیرت، غیرت و تدبیر حسینی یعنی حرکت امام خامنه‌ای در مقابل نماینده ترامپ

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی عسکری دقایقی قبل در آئین اختتامیه اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی که در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار شد با بیان اینکه فلسفه تشکیل این اجلاس ریشه در مظلومیت، شهادت و غیرت اباعبدالله الحسین دارد گفت: هم جاذبه‌ای که در مجالس عزاداری و مجالس مختلف و جهان اسلام داریم به این خاطر است که گرمای محبت امام حسین (ع)، گرمابخش همه عزاداری‌هایمان است.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه ارزش محرم و صفر فوق‌العاده است خاطرنشان کرد: جان مایه بقای شیعه و اسلام به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  است.

وی اضافه کرد: جوانان ما با تأسی از امام حسین (ع) از حریم اسلام و شیعه و ایران دفاع کردند و امروز هم قدرت ما به خاطر شهدای ایران است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مظهر قدرت ایران شهدا هستند که آن‌ها هم پیروان امام حسین (ع) هستند.

عسکری با اشاره به اینکه یکی از فرازهای شجاعت حسینی این بود که این شجاعت در وجود امام راحل ظهور و بروز کرد و موجب ایستادگی مردم در مقابل رژیم شاهد شد تصریح کرد: راز و رمز این پیروزی انقلاب اسلامی در شجاعت مردم و توکل بر خدا و با تاسی از سیدالشهدا بود که امام خمینی (ره) هم فرمودند که خون بر شمشیر پیروز است.

خون امام حسین (ع) در انقلاب اسلامی به فریاد ما رسید

رئیس رسانه ملی ادامه داد: در انقلاب اسلامی هم خون امام حسین (ع) به فریاد ما رسید و ملت ایران دست خالی به تاسی و پیروی از اباعبدالله الحسین، رژیم شاه را سرکوب و به این ترتیب بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امام خمینی مفهوم مقاومت را برای ما معنا کردند تصریح کرد: ما هرچه داریم از مفهوم مقاومتی است که در حماسه عاشورا نهفته است.

شور و اقتدار حسینی راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

عسکری در ادامه با اشاره به اینکه امروز زندگی و رفتار ما با یک تهاجم فرهنگی گسترده‌ای از طرف دشمنان مواجه شده است تصریح کرد: آن‌ها از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی قصد دارند که آسیب جدی به خانواده‌ها و نسل جوان کشور وارد کنند که با شور و عزت و اقتدار حسینی می‌توان در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کرد.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: پیر غلامان، مداحان و کسانی که می‌توانند با مردم و جوانان صحبت کنند باید با تاسی بر امام حسین (ع)، غیرت و بصیرت حسینی را برای آن‌ها بیان کنند تا ما در تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم و در این عرصه موفق شویم.

وی عنوان کرد: اگر هنر ما با حماسه عجین شود موفق می‌شویم و باید دانست هنری که از حماسه فاصله بگیرد به ابتذال کشیده می‌شود.

عسکری در ادامه به اقتدار و امنیت ایران اسلامی اشاره و عنوان کرد: امروز امنیت ایران اسلامی با حماسه و اقتدار حسینی و با کمک همه مردم و ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی و امنیتی کشور کنترل می‌شود.

حفظ ایران به برکت امام حسین (ع) است

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه شهدا با نام حسین در دور دست‌ها در مقابل دشمن ایستادند و شهید شدند و نگذاشتند که امنیت ایران تهدید شود که به برکت امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب با تمسک به غیرت حسینی پیش رفتیم و مقاومت کردیم، تصریح کرد: اگر دیروز امام خمینی (ره) نماد غیرت حسینی بودند، امروز امام خامنه‌ای نماد غیرت حسینی هستند.

عسکری به پیشرفت‌های ایران در طول چهل سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ایران در طول سال‌های گذشته با پیشرفت‌های خود کاری را کرد که سبب تحسین ایران در جهان شد.

بصیرت حسینی یعنی حرکت امام خامنه‌ای در مقابل نماینده ترامپ

رئیس رسانه ملی افزود: بصیرت و غیرت و تدبیر حسینی یعنی اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل نماینده فرستاده شده آمریکایی‌ها پاسخ دادند که آقای ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه باید هیئت‌ها و مساجد را بازتعریف کرد خاطرنشان کرد: با این وضع شهرنشینی همه هیئت‌ها و مساجد با فعالیت‌های اجتماعی خود را آغاز کنند و از طرق مختلف در زمینه رونق تولید، کمک به فرهنگ، عفاف و حجاب و حرکت جهادی گام بردارند.

عسکری با اشاره به اینکه در کشور به دنبال راه اندازی سازمان‌های مردم نهاد هستند، تصریح کرد: اگر به خوبی بنگریم می‌بینیم که هیئات بهترین سازمان‌های مردم نهاد هستند که مردم بدون هیچ چشمداشتی در کنار هم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/90013/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول