اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص 15.5 میلیارد تومان برای بازسازی 310 واحد مسکونی در قوچان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان گفت: قریب به 600 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان طی بارندگی‌های سال جاری خسارت دید که برای 310 واحد اعتباری معادل 15.5 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته‌ شده است.

اختصاص 15.5 میلیارد تومان برای بازسازی 310 واحد مسکونی در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علی‌اکبر قوی‌ هیکل ظهر امروز در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت این شهرستان با اشاره به خسارت‌های رخ‌ داده در بارندگی‌های سال جاری و احصای میزان آن‌ها، گفت: قریب به 600 واحد آسیب‌دیده در سطح شهر و روستاهای این شهرستان شناسایی‌ شده که بنیاد مسکن متولی بازسازی واحدهای خسارت‌ دیده از حوادث و بلایای طبیعی است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بیان کرد: برای 310 واحد خسارت‌ دیده این شهرستان اعتبارات لازم در نظر گرفته‌ شده است که معادل 12 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی و 3 میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازسازی 90 واحد مسکونی شروع‌ شده و برای 11 واحد نیز پایان‌کار صادر شده است، تصریح کرد: حدود 50 هزار پاکت سیمان هم به این شهرستان برای خسارت دیدگان اختصاص پیدا کرده که 8 هزار پاکت در قالب 16 تریلی ارسال و بین خسارت دیدگان توزیع‌ شده است.

قوی‌هیکل یادآور شد: در راستای اجرای طرح هادی برای روستاهای خسارت‌دیده روستای کتلر از بخش مرکزی و روستای آبجهان از بخش باجگیران در نظر گرفته شده و برای هر روستا 1.5 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌ شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با بیان اینکه 7 هزار واحد مسکونی تاکنون در این شهرستان ساخته یا مقاوم‌سازی ‌شده است، افزود: در سال جاری برای 300 واحد اعتبار 12 میلیارد تومانی پیش‌بینی‌ شده و تاکنون برای بیش از 100 واحد مسکونی اعتبارات لازم جذب‌ شده است.

وی با اشاره به وعده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مبنی بر اختصاص 2 هزار تن قیر رایگان برای مصرف در پروژه‌های عمرانی این شهرستان، گفت: تاکنون یک هزار و 510 تن قیر با اعتبار 5 میلیارد و 285 میلیون تومان جذب‌ شده که آسفالت 40 روستا با سطح تقریبی 170 هزار مترمربع و معادل 24 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد انجام‌ شده است.

رعایت بی‌طرفی توسط دستگاه‌های اجرایی و همه دستگاه‌های نظام در انتخابات

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر دو تن از مؤثرترین افراد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بودند، گفت: هر چند دوران مدیریت و حضور این شهیدان بعد از پیروزی انقلاب بسیار کم بود اما تأثیرگذاری و ماندگاری کار و خدمات آن‌ها به‌دلیل رفتارهای شخصیتی و مدیریتی زیاد است.

هادی رجایی‌نیا، نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر مجموعه‌سازمانی دانست و تأکید کرد: سرمایه‌های مادی و طبیعی فناپذیر است و بهره‌وری در آن‌ها پایین، اما سرمایه اجتماعی که همان نیروی انسانی در سازمان‌ها هستند، بزرگترین سرمایه به‌شمار می‌آیند که بدون پول می‌توان با آن‌ها کارهای بزرگی کرد.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 126 پروژه با اعتبار 642 میلیارد و 909 میلیون ریال در این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت، یادآور شد: 108 پروژه افتتاحی با 398 میلیارد و 278 میلیون ریال و 18 پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار 244 میلیارد و 631 میلیون ریال برای این ایام در نظر گرفته‌ شده است.

فرماندار قوچان با اشاره به انتخابات دوم اسفند سال جاری و تأکید بر اینکه باید همه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌هایی که از بودجه‌های عمومی استفاده می‌کنند اصل بی‌طرفی را رعایت کنند، بیان کرد: از هم‌اکنون ادارات و دستگاه‌های اجرایی آماده‌سازی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی را مدنظر قرار بدهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی روان، سالم و بدون خلل باشیم.

رجایی‌نیا ادامه داد: طی بخشنامه دولت مبنی بر حذف تدریجی کاغذ در بخش‌های اداری برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی، زیرساخت‌هایی در بسیاری از ادارات شهرستان فراهم‌ شده که دستگاه‌های اجرایی استفاده از کاغذ را باید به‌حداقل برسانند.

وی طرح بازآفرینی شهری را یکی از ظرفیت‌های خوب دولت دانست و تصریح کرد: در گذشته نقاط ناکارآمد شهری وجود داشت که خدمات‌دهی در آن‌ها به‌درستی انجام نمی‌شد، انتظارات مردمی در این نقاط برای دریافت خدمات وجود داشت اما با معذوریت‌های قانونی روبه‌رو بودیم که این طرح بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومتی اقتصادی

رئیس دادگستری قوچان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی هر ۱۱ سال خدمات‌رسانی در کشور دو برابر شده است، گفت: متأسفانه در خیلی از موارد هم عقب‌گرد صورت گرفته مانند بازار اسلامی یا اقتصاد، در کل دنیا بازارها با دستورات شرع مقدس منطبق شده است، در دنیا کشورهایی که بازارشان با دستورات اسلام منطبق است در رتبه‌های برتر قرار دارند اما ایران وضعیت مناسبی ندارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومتی اقتصادی، ما باید خودکفا باشیم و روی پای خود بایستیم، در جنگ نظامی همه مردم شرکت کردند، در جنگ اقتصادی نیز باید شرکت کنند، حتی دستگاه قضا با وجود اینکه در دستور کارش نیست در این موضوع شرکت کرده است.

مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در سطح مزارع قوچان برای تولید محصول سالم

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی قوچان نیز با بیان اینکه 605 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت زعفران قرار دارند، گفت: 4.2 هکتار از اراضی نیز زیرکشت گلخانه‌ای قرار دارند و در سال جاری به 10 هکتار افزایش پیدا می‌کند.

احمد کنعانی ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان را 1.23 درصد با اعتبار 2.5 میلیارد تومانی دانست که به 1.59 درصد با اعتبار 7.6 میلیارد در سال جاری افزایش پیدا می‌کند و خاطرنشان کرد: در سال جاری در 440 هکتار از اراضی و مزارع، مبارزه با ملخ و موش و در 4 هزار هکتار مبارزه با سِن گندم انجام‌ شده که مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها برای تولید محصول سالم هم در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی یادآور شد: این شهرستان دارای 20 صندوق خرد زنان روستایی بوده که اعتبارات لازم برای توسعه اشتغال در میان زنان و فعالیت‌های جانبی در سطح روستاها تأمین‌ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان از راه‌اندازی صندوق توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: 49 درصد سهم این صندوق دولتی و 51 درصد سهم آن توسط بهره‌برداران کشاورزی تأمین می‌شود و اعتبار 4 میلیارد تومانی نیز برای آن در نظر گرفته‌ شده که پس از تأمین اعتبار، راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول