اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختصاص 504 میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی از محل مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۵۰۴ میلیارد تومان از محل سه درصد عوارض استان به شهرداری و دهیاری تعلق گرفته ،ادامه داد: همه این مالیات‌ها سر هر ماه به حساب آنها واریز شده و شهرداری و دهیاری نیز این درآمدها را برای آبادانی و عمران شهرها هزینه کرده‌اند.

اختصاص 504 میلیارد تومان  به شهرداری و دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی از محل مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به هفته مالیات و روز مالیات از ۱۶ تیرماه اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با پرداخت به موقع مالیات ما را در تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده یاری کنید.  

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مالیات را یک فریضه دانسته و پرداخت مالیات را واجب می‌دانند، افزود: البته از زمانی که رهبر معظم انقلاب در خصوص فرار مالیاتی تاکید کرده و فرموده‌اند که باید کاهش یابد بلافاصله قانون‌گذاران قانونی وضع کرده تا به تبع آن افراد صاحب درآمد در صورت فرار از مالیات مجرم شناخته شوند. 

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات مستقیم به عنوان قانون زنده به عنوان جرم تلقی می‌کند، گفت: مودیان مالیاتی که مالیات پرداخت می‌کنند حق دارند که بدانند این مالیات چگونه و بر چه مبنایی وصول می‌شود. 

وی افزود: قطعاً اگر مودیان بدانند که این پرداخت‌های خود چه نقشی در توسعه استان دارد، به وظیفه و تکلیف قانونی خود عمل می‌کنند. 

شریفی با اشاره به اینکه در نظام مالیاتی کسانی که در موعود تعریف شده مالیات خود را پرداخت نکنند، شامل جریمه می‌شوند، تصریح کرد: در قانون مالیات ارزش افزود و مالیات مستقیم تکالیفی بر عهده مودیان می‌باشد که اکثر این تکالیف مربوط به ماه‌های خرداد و تیرماه است. 

وی با بیان اینکه قانون اصلاحی در سال ۹۵ نسبت به مالیات و ارزش افزوده ابلاغ شده است، گفت: طبق این قانون اصلاحی قسمتی از فعالان که به صورت شخص حقیقی در اقتصاد کشور فعالیت دارند، مکلف هستند در ۳۱ خرداد اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند. 

مدیرکل امور مالیاتی استان متذکر شد: البته با  توجه به گذشت خردادماه و آمار به دست آمده، نشان از این دارد که مودیان اعتقاد راسخ برای توسعه کشور و استان داشته و رغبت برای پرداخت به موقع مالیات دارند. 

وی، از همه فعالان سراسر استان که در فعالیت اقتصادی مشغول هستند و اظهارنامه خود را به نظام مالیاتی تسلیم کرده‌اند، سپاسگزاری کردند. 

شریفی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه کشور و پیش‌بینی درآمد کشور،  مالیات سهم به خصوص در درآمد داشته و اگر به موقع اظهارنامه را تسلیم کنیم قطعاً درآمد کشور رو به افزایش خواهد بود. 

وی در ادامه ابراز کرد: طبق آمار به دست آمده و اظهارنامه‌های ارائه شده، رشد مناسب و مطلوبی نسبت به سال‌های قبل مشاهده می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: مودیان با انجام  تکلیف خود و ارسال اظهارنامه به نظام مالیاتی می‌توانند ما را در تحقق برنامه‌ها یاری کنند. 

وی گفت: از همکاران مالیاتی خود در سراسر استان سپاسگزارم که در راستای تحقق درآمدی استان تلاش می‌کنند و امید است با سلامت و صداقت نفس دولت را در تامین درآمدهای خود که یکی از سالم‌ترین درآمدهاست، یاری کنند. 

شریفی تاکید کرد: کل درآمدهایی از طریق نظام مالیاتی کشور جمع‌آوری می‌شود صرف ایجاد امنیت، بهداشت، درمان و آموزش و عمران و آبادی شهرها اختصاص یافته و هزینه می‌شود. 

وی، به آمار نظام مالیاتی استان اشاره کرد و توضیح داد: اخذ مالیات ۹ درصد  بوده که پنج درصد مالیات و چهار درصد عوارض است به طوریکه یک درصد از آن چهار درصد نیز به عنوان مالیات سلامت و سه درصد مابقی به شهرداری و دهیاری هر استان اختصاص می‌یابد. 

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۵۰۴ میلیارد تومان از محل سه درصد عوارض استان به شهرداری و دهیاری تعلق گرفته است، ادامه داد: همه این مالیات‌ها سر هر ماه به حساب آنها واریز شده و شهرداری و دهیاری نیز این درآمدها را برای آبادانی و عمران شهرها هزینه کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه نتیجه به موقع اخذ مالیات را می‌توان در محیط زندگی خود لمس کنیم، تصریح کرد: البته در این راستا درصدی از مالیات ارزش افزوده اخذ شده نیز به حساب ورزش‌های همگانی اختصاص یافته و به حساب وزارت ورزش واریز می‌شود تا به تبع آن موجب توسعه ورزش همگانی در کشور شود.

شریفی با یادآوری اینکه نام سال‌جاری  طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: نظام مالیاتی و سازمان مالیاتی اصلی‌ترین محور توجه خود را به این امر داده و نیروها و تمام امکانات را را برای تحقق فرامین رهبری متحد کرده است.

وی متذکر شد: در سازمان مالیاتی یکی از اولویت‌های سال ۹۸ اجرای کامل نظام کامل مالیاتی است که با اجرای این نظام فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید. 

مدیرکل امور مالیاتی استان ابراز کرد: قطعاً با کمک مودیان در آینده نزدیک، شاهد نبود فرار مالیاتی در کشور خواهیم بود. 

وی با تاکید بر اینکه اگر مودیان ما را در کاهش فرار مالیاتی کمک کنند یعنی کمک به کسانی کرده‌اند که از درآمد کمتر خود مالیات می‌دهند، گفت: مبادا افرادی با درآمد کم مالیات را پرداخت کنند ولی در عوض افرادی عین خیالشان نباشد و فرار مالیاتی کنند که با برنامه پیش‌رو این میزان از فرار مالیاتی را کاهش و یا به صفر خواهیم رساند. 

شریفی به رعایت عدالت مالیاتی تاکید و گفت: همیشه تاکید بر این است تا مالیات گرفته شده باید با رعایت عدالت مالیاتی باشد به طوریکه از درآمدهای بیشتر مالیات متناسب به خود و از درآمد‌های کمتر نیز نسبت به درآمد خودشان مالیات گرفته شود.  

وی خاطرنشان کرد: در نظام مالیاتی با توجه به پروژه‌های متعددی تلاش بر وجود پروژه‌هایی در شفاف‌سازی اقتصادی است که البته در موضوع مالیات به اشتغال نیز توجه داریم. 

مدیرکل امور مالیاتی استان به وجود مشوق‌های خوبی برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قانون مالیات مستقیم و ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: افرادی که تکالیف قانونی خود را انجام دهند و اظهارنامه مالیاتی خود را به میزان مالیاتی در زمان مناسب ارائه کنند، قطعاً از این تسهیلات و مشوقات استفاده خواهند کرد. 

وی اضافه کرد: از اصلی‌ترین امکانات که می‌تواند معافیت مالیاتی داشت و در قانون نیز آمده است، معافیت‌هایی قانونی متعدد برای افراد و شرکت‌هاست. 

شریفی بیان کرد: در ماده ۱۳۲ قانون مالیات افرادی که سرمایه‌گذاری و یا ایجاد اشتغال می‌کنند نیز با توجه به مکان و محیطی که در آن قرار دارند، می‌توانند از این مالیات و معافیت بهره‌مند شوند. 

وی ادامه داد: مودیان محترم مالیاتی که فرصت تسلیم اظهارنامه آنها مربوط به ۳۱ تیر ماه هستند، شامل افراد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها و اشخاص حقیقی موجر هستند، می‌توانند با تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی خود از تسهیلات استفاده کرده و ما را در توسعه استان یاری کنند. 

مدیرکل امور مالیاتی استان ابراز کرد: با توجه به اینکه ارسال اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی می‌باشد، از این‌رو هر کسی که می‌تواند از طریق اینترنت در دسترس و یا باجه‌های مدنظر و یا از طریق کافی نت‌ها و پیشخوان‌های دولت نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً در روزهای آخر شاهد وجود ترافیک اظهارنامه‌ها در سایت باشیم از این رو تسلیم اظهارنامه را به روزهای آخر واگذار نکنید و در این زمان مناسب اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند.


انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول