اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پزشکی ایران در سطح بهترین کشورهای دنیاست

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: هیچ بیماری نداریم که در دنیا معالجه شده و در ایران معالجه نشود ایران از لحاظ پزشکی در حد بهترین کشورهای دنیا است.

پزشکی ایران در سطح بهترین کشورهای دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباسعلی جوادی صبح امروز در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: بعد از انقلاب یکی از رشته‌هایی که سریع رشد کرد علم پزشکی و خدمات پزشکان بود، معمولاً آماری که برای سلامتی و پیشرفت علم پزشکی داریم نشان از رشد علم پزشکی بعد از انقلاب دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان افزود: اگر بخواهیم مقایسه‌ای کنیم از علم پزشکی از مرگ و میر و خصوصاً مرگ و میر کودکان زیر یک سال صحبت می‌شود که همه دنیا هم این آمار را  قبول دارند، اگر مرگ و میر کودکان زیر یک سال کمتر باشد نشان از پیشرفت علم پزشکی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: قبل از انقلاب مرگ و میر کودکان زیر یک سال در روستاها 120 در 10 هزار بود که سالانه 120 نفر از کودکان در روستاها فوت می‌شدند، در اصفهان هم این آمار 80 در 10 هزار بود، اما در حال حاضر مرگ و میر کودکان زیر یک سال کمتر از 10 در 10 هزار و اصفهان هم 8 در 10 هزار است و این نشان می‌دهد که در حد بهترین کشورهای دنیا هستیم، هیچ بیماری نداریم که در دنیا معالجه شده و در ایران معالجه نشود.

جوادی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی یک سازمان صنفی حاکمیتی است که قانونی جدا نسبت به سایر اصناف دارد و قسمتی از وظیفه حاکمیت در قانونی که در سال 83 تصویب شد به نظام پزشکی سپرده شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نظام پزشکی به همراه انجمن‌های پزشکی وظیفه صنفی را انجام می‌دهد، گفت: انتخابات نظام پزشکی زیر نظر دولت و با دستور وزیر انجام می‌شود، معمولاً در شهرهایی که بالای 100 پزشک دارند نظام پزشکی تشکیل می‌شود.

وی همچنین مطرح کرد: وظیفه نظام پزشکی صدور نظام پزشکی و دادن شماره نظام پزشکی و حوزه انتظامی و نظارت بر عملکرد پزشکان است، سازمان نظام پزشکی طبق قانون وظایفی که وزارت بهداشت بر عهده‌اش قرار می‌دهد باید اجرا کند؛ در حوزه انتظامی هم همکاری با قوه قضائیه در مواردی است که به آن واگذار می‌شود.

جوادی در رابطه با بازآموزی پزشکان گفت: آموزش برای پزشکان وجود دارد اما شاید مطلوب نباشد چراکه متولی آن دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که طبق قانون به آن‌ها واگذار شده است، البته به دنبال هستیم قسمتی از آموزش به نظام پزشکی یا انجمن‌های صنفی سپرده شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه این حق مردم است که هیچ پولی برای درمان نپردازند، بیان کرد: سیستم‌های بیمه‌ای باید هزینه همه خدمات را بپردازند، راه حل کل خدمات درمان دنیا سطح‌بندی خدمات است، اگر در سیستم‌های بیمه‌ای سطح‌بندی خدمات صورت گیرد جلوی خیلی از زیاده‌روی‌ها گرفته می‌شود و می‌تواند در درمان هم اجرا شود اما نمی‌دانم که چرا انجام نمی‌شود.  

وی با اشاره به اینکه سطح‌بندی خدماتی مختصری در کمیته امداد انجام شده که بسیار موفق بوده است، عنوان کرد: وقتی سطح‌بندی خدمات نباشد بیماری به عنوان مثال به پزشک متخصص مراجعه کرده و وقت زیادی از پزشک گرفته می‌شود، در همه کشورهای دنیا به جز آمریکا این سطح‌بندی خدمات وجود دارد.

جوادی با اشاره به بحث گرفتن زیرمیزی توسط برخی پزشکان خاطرنشان کرد: حداقل هر دو هفته‌ای کمیسیون ماده 11 داریم که با مواردی که با معرفی می‌شوند برخورد شده و به تعزیرات معرفی خواهند شد و برخورد سختی هم می‌شود، تاکنون 144 پزشکی که زیر میزی گرفته‌اند شناسایی و با آنها برخورد شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان در رابطه با طرح پیشنهادی افزایش 2 برابری ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کاری به این نداریم که اگر تعداد پزشکان زیاد باشد به سلامت جامعه کمک می‌کند، اما چیزی که مطرح است با افزایش ظرفیت سطح ارائه خدمات آموزشی پایین آمده و بعد از 7 سال یا 6 سال افرادی فارغ‌التحصیل می‌شوند که استانداردهای لازم را برای درمان ندارند و در حقیقت به ضرر سلامت مردم کار می‌کنیم، مگر اینکه زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شود.

وی همچنین تأکید کرد: به شدت با تبلیغات پزشکان در هر سطحی مخالف هستیم، بالای 90 درصد تبلیغاتی هم که انجام می‌شود بدون اجازه ما است، شهرداری یکی از کسانی است که به پزشکان متخلف در زمینه تبلیغات کمک می‌کند، باید جلوی تبلیغات گرفته شود چون تبلیغات به نفع جامعه پزشکی و مردم نبوده و به سلامت جامعه ضربه می‌زند.

جوادی در پایان گفت: ما هم با این مسأله که تعداد پزشکان در شمس‌آبادی و آمادگاه زیاد است مخالف هستیم؛ شهرک سلامت هم که به عنوان راهکاری برای این مسأله مطرح شد به درمانگاه تبدیل شده است، پزشکان در ایران به مطب اهمیت می‌دهند و از این رو می‌توان گفت چون پزشکان اجازه داشتن 2 مطب را ندارند از شهرک سلامت به عنوان راه‌اندازی درمانگاه استفاده کرده‌اند؛ بیایید دست در دست هم دهیم و این معضل را برای همیشه در شهر اصفهان حل کنیم.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول