اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مسوولان دولتی اعتقاد قلبی به کار پژوهشی ندارند

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: مسوولان دولتی اعتقاد قلبی به کار پژوهشی ندارند و تنها زمانی که قیمت نفت کاهش می یابد به پژوهشگران فشار می‌آورند.

مسوولان دولتی اعتقاد قلبی به کار پژوهشی ندارند

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای مقوله پژوهش باید هزینه کرد، گفت: پژوهش و کار تحقیقاتی زمانی شکل گرفته و پیشرفت می‌کند که مورد حمایت جدی قرار گیرد، متأسفانه به طور معمول مسوولان دولتی در برنامه زمانی خود که با فروش نفت پول زیادی دارند به خرید تکنولوژی می پردازند و جوابشان برای کار تحقیقاتی و پژوهشی پر هزینه بودن آن است.

* فعالیت پژوهشی باید به طور مستمر ادامه یابد

وی افزود: فعالیت پژوهشی و کار تحقیقاتی باید به طور مستمر و در طول زمان ادامه یابد تا به نتایج مطلوب برسد به طوری که اگر از 100 پروژه پژوهشی تنها یک مورد آن به نتیجه بیانجامد، می تواند تمام هزینه های استفاده شده برای کار تحقیقاتی راجبران کند.

* مسوولان به کمک پژوهش باور ندارند

آهون منش ادامه داد: در حال حاضر مسوولان بر این باور نیستند که پژوهش می تواند به عنوان پشتیبان به آنها در حوزه‌های مختلف کمک کند.

* سازمان برنامه و بودجه کمتر از 2 و نیم درصد برای پژوهش می‌دهد

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: از برنامه 3 ، 4 و 5 توسعه قرار بود بین یک تا 2 درصد از درآمد ملی برای فعالیت های تحقیقاتی یا پژوهشی اختصاص یافته و هزینه شود اما متأسفانه اکنون مقدار پولی که سازمان برنامه و بودجه به این بخش می دهد کمتر از 2 و نیم درصد است و مبالغ قانونی را نمی دهند و بودجه را در محل های دیگری خرج می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول