اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

80هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیر انتفاعی پذیرش می‌شوند

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی با اشاره به وجود 310 دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی گفت: دانشگاه‌های ما دارای 500 هزار نفر ظرفیت است و برای سال تحصیلی جدید نزدیک به 80 هزار دانشجو را پذیرش خواهیم کرد.

 80هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیر انتفاعی پذیرش می‌شوند

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشگاه غیرانتفاعی در حال حاضر 180هزار نفر کمتر از ظرفیت دانشگاه دانشجو دارد، گفت: با توجه به فعالیت موسسات بزرگ و کوچک که بیشتر آنها در استان‌های همجوار قرار دارند ظرفیت دانشگاه های غیر انتفاعی بیش از وضعیت کنونی است که امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم 25درصد از ظرفیت خود را جذب کنیم.

وی درباره آغاز فعالیت دانشگاه های غیر انتفاعی بعد از تعطیلات تابستانی افزود: تمام موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی از 10 شهریور برای پذیرش دانشجو در سراسر کشور فعال خواهند شد.

آهون منش تصریح کرد: باتوجه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد موسسه غیرانتفاعی در تهران ممنوع است چرا که جمعیت و صندلی موجود در این شهر، بیش از نیاز اصلی دانشگاه‌ها است.

وی افزود: ایجاد موسسات آموزشی در استان های همجوار تهران مانند قزوین، مازندران، سمنان، اراک، قم و اصفهان بیشتر مورد نیاز بوده که در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول