اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت تسهیلات 3 میلیارد و 630 میلیون ریال به بخش زنبورداری در رامیان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت فقره پرونده زنبور عسل در شهرستان رامیان را به بانک معرفی کردیم و موفق شدیم 3 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کنیم.

پرداخت تسهیلات 3 میلیارد و 630 میلیون ریال به بخش زنبورداری در رامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهرستان رامیان سومین تولیدکننده عسل در استان گلستان است چند روزی می‌شود که کار برداشت عسل در شهرستان رامیان آغاز شده است.

عمده عسل تولیدی گلستان عسل نمدار است که شهد بسیار فراوانی دارد درختان نمدار غالب این منطقه است و عسل این منطقه دارای رنگ، طعم و عطر بسیار خوبی است.

علاوه بر عسل محصولات باارزش دیگری از جمله موم و بره موم و غیره در کندوی عسل تولید می‌شود و میانگین عمر هرکندوی عسل بین پنج سال تا هفت سال است.

آقای بای یکی از 325 زنبوردار شهرستان رامیان است که در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: حدود 45 سال است که مشغول به حرفه زنبورداری هستم و به طور میانگین 12 کیلوگرم عسل را در ارتفاعات جنگلی «سرگل» شهرستان رامیان  برداشت کردیم و همسرم نیز در برداشت عسل به من کمک می‌کند.

این زنبوردار رامیانی ادامه داد: به هر جوان گلستانی توصیه می‌کنم که به سمت زنبورداری بیایند این حرفه بسیار شیرین است و حدود 60 الی 70 نفر در کنار من زنبورداری را یاد گرفتند.

*تولید 150 تن عسل در رامیان/ 325 بهره‌بردار زنبور عسل در رامیان فعالیت می‌کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عسل رامیان از گل نمدار است که شهد بسیار خوب و مرغوب و کیفیت خوبی دارد و برای بیماریهای قلبی و گوارش مفید است.

حسین گلچین در خصوص تولید گرده در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: در سال گذشته 180 کیلوگرم گرده در شهرستان رامیان تولید شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 250 کیلوگرم موم، 10 کیلوگرم بره موم و همچنین 5.4 کیلوگرم ژل رویال را در شهرستان رامیان برداشت کردیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان ابراز کرد: در شهرستان رامیان 325 نفر بهره‌بردار زنبوردار داریم که 18 هزار و 500 کلنی زنبور عسل پرورش می‌دهند.

گلچین با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم 150 تن تولید عسل را در سطح شهرستان رامیان داشته باشیم، اذعان کرد: شهرستان رامیان بعد از شهرستان گرگان و علی‌آبادکتول توانست مقام سوم تولید عسل را در سطح استان گلستان به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت فقره پرونده زنبور عسل را به بانک معرفی کردیم و موفق شدیم 3 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، برداشت عسل هر ساله از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود و تا اوایل شهریورماه ادامه دارد.

===============

گزارش از سمیرا جبی

===============

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول