اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان و اتحادیه اروپا سند همکاری استراتژیک امضا کردند

توافقنامه همکاری استراتژیک در دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصویب و امضا شد.

قرقیزستان و اتحادیه اروپا سند همکاری استراتژیک امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در دیدار «چنگیز ایدربکاف» وزیر امور خارجه قرقیزستان و «فردریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا توافقنامه جدید همکاری استراتژیک تصویب شد.

ایدربکاف در این دیدار تصریح کرد: توافقنامه جدید بستر حقوقی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم می‌آورد و شرایط برای توسعه روابط در بخش‌های دارای اهمیت برای هر 2 طرف را مهیا می‌کند.

وی افزود: همچنین در توافقنامه توجه زیادی به بخش‌های مهم برای قرقیزستان از جمله گسترش فناوری‌های دیجیتال و توسعه استان‌ها و اجرای برنامه‌های ملی شده متناسب با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل نیز سازگار است.

این مقام خاطر نشان کرد: توافقنامه جاری به تعمیق و تقویت همکاری بین قرقیزستان و اروپا از جمله در بخش اقتصاد، حقوقی، توسعه اجتماعی، آموزش، شغل و غیره توجه ویژه دارد. امیدواریم تصویب این سند به افزایش مبادلات تجاری بین قرقیزستان و اتحادیه اروپا کمک کند.

این برنامه همکاری استراتژیک از سال 2017 مورد بررسی کارشناسان کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا قرار گرفته و در تدوین آن منافع تمام طرفین در نظر گرفته شده است.

توافقنامه جدید برای اتحادیه اروپا شرایط لازم برای سرمایه گذاری و تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول