اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ارائه آموزش‌های مهارت‌آفرینی به 20 هزار نفر در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر آموزش‌های مهارت آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد.

ارائه آموزش‌های مهارت‌آفرینی به 20 هزار نفر در جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حیدری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قم، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی قم با فرآوری سلول‌های بنیادی و انجام آزمایش‌های مختلف به مرحله تبدیل سلول رسیده است اظهار کرد: در همین راستا استفاده از داروهای مضر و جراحی‌های خطرناک را کاهش داده است.

وی جهاد دانشگاهی قم را مجموعه نونهادی دانست تصریح کرد: با وجود اینکه در مقایسه با دیگر شعبات جهاد دانشگاهی جدیدالتاسیس هستیم اما در زمینه پزشکی و سلول‌های بنیادی توفیقات بسیار ویژه ای به دست آورده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با اشاره به پیشرفت‌های این واحد در رابطه با پیوند خون بند ناف به عنوان یک ثروت ناتمام گفت: از ذخیره خون بند ناف برای درمان انواع سرطان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی جزو 10 مرکز اصلی در رابطه با سلول‌های بنیادی در سطح کشور است گفت: این مجموعه از نظر دقت و مباحث علمی از اعتبار ویژه ای در سطح مراکز علمی برخودار است.

حیدری با اشاره به نقش مهم سلول‌های بنیادی در دنیای امروز در درمان انواع سرطان گفت: واحد جهاد دانشگاهی قم در این زمینه توفیقات ویژه ای به دست آورده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز ناباروری قم تصریح کرد: در این مرکز پیجیده ترین روش‌های درمان اجرا می‌شود که طبق آمار به دست آمده بیش از 12 درصد مراجعه کنندگان به آن بیماران خارجی هستند.

وی با اذعان به اینکه اگر کشوری نتواند در زمینه علمی و پژوهشی به پیشرفت‌های مورد نیاز برسد در سال‌های آینده با مشکلات شدید اقتصادی روبه رو شده و استقلال آن با چالش همراه می‌شود افزود: توسعه یافتگی ارتباط تنگاتنگی با مباحث علمی و پژوهشی دارد.

حیدری یکی از مهم‌ترین راهکارهای عبور از عقب ماندگی‌ها در عرصه‌های مختلف را توجه و تقویت جنبه علمی کشور عنوان کرد و افزود: ارتباط بین صنعت، بازار کار و اشتغال با دانشگاه هدف عمده ای بوده که جهاد دانشگاهی آن را دنبال می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با بیان یانکه جهاد دانشگاهی با شادابی بخشی به بازار کار در راستای رونق اقتصادی کشور قدم بر می‌دارد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی خدمات یکپارچه‌ای در رابطه با مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد و بیش از ۲ هزار و 500 دانشجو عضو برنامه‌های جهاد دانشگاهی هستند.

حیدری با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر آموزش‌های مهارت آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد افزود: همچنین آموزش تکمیلی ویژه کارکنان دولت نیز در این مرکز انجام می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول