اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پرداخت ۲۰۰ وام اشتغالزایی به متقاضیان «ملکشاهی»

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی گفت: 200 وام اشتغالزایی که توسط مردم اداره شده، با عنوان صندوق‌های توان افزایی روستایی به متقاضیان «ملکشاهی» پرداخت شد

پرداخت ۲۰۰ وام اشتغالزایی به متقاضیان «ملکشاهی»

احمد محمدیان مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: به مناسبت عید سعید قربان بیش از  ۲۰۰ وام اشتغالزایی در صندوق‌های توان افزایی روستایی به متقاضیان شهرستان ملکشاهی پرداخت شد.

وی افزود: این صندوق‌ها توسط مردم اداره شده و با کمک‌های مالی بنیاد مستضعفان به اندازه یا دوبرابر واریزی مردم تقویت می‌شوند، سپس مردم از این صندوق‌ها پس از ماه سوم به صورت دوره ای وام اشتغال‌زایی روستایی دریافت می‌کنند.

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی اظهار داشت: آبادانی و پیشرفت جامع مناطق محروم چیزی فراتر از ساخت مدرسه، بیمارستان و کارخانه است، این مهم باید از طریق آموزش و تغییر نگرش و ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی با استفاده از مزیت‌های درونزا و بومی و مشارکت دست‌ها و فکرهای مردم و مسوولین آن منطقه انجام گیرد.

وی تصریح کرد: مشارکت  ۶۰ درصدی مردم ظرف مدت سه ماه از شروع به کار صندوق‌های توان افزایی در شهرستان ملکشاهی مقدمه‌ی خوبی برای مشارکت مردم منطقه برای رفع بیکاری است.

وی، شعار بنیاد را «کار با مردم برای مردم» دانست و گفت: کمیته و گروه‌های آبادانی و پیشرفت روستایی و صندوق‌های توان افزایی روستایی بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) که با سنت‌های حسنه‌ی اسلامی قرض الحسنه پر برکت شده است.

محمدی تاکید کرد: با بهره‌گیری از توان علمی و عملی مشاوران توان افزایی بنیاد علوی که در امر آموزش و مشاوره در کنار مردم هستند به سرانجام اشتغال پایدار مبدل می‌شود.

وی در ادامه توانمند سازی مقدمه‌ی اشتغال و رفع بیکاری مقدمه‌ی خروج فقر دانست و گفت:  بالاترین وظیفه‌ی ما در اجرای این طرح آموزش و اهتمام به توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار درون‌زا برای تهیدستان در سایه‌ی رشد ایمانی و اعتقادی آنها و ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت ارزش‌های اسلامی و بنیان خانواده‌هاست که برای انجام درست این وظیفه باید، اعتمادسازی، امیدآوری، امیدآفرینی، نشاط، انعطاف پذیری، نوآوری و جهادی کار کردن را سر لوحه‌ی کار خود قرار دهیم و میزان سنجش و ارزیابی کار و اعمال خود را تقوا در نظر بگیریم.

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی کشور عنوان کرد: توسعه‌ی روستایی در همه‌ی کشورها مقدمه و بسترساز توسعه ملی و مورد توجه و اهتمام برنامه ریزان است.

لازم به ذکر است، از دی ماه سال ۱۳۹۷  شهرستان ملکشاهی جز ۱۲ منطقه تحت پوشش طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم بنیاد علوی کشور است، در ۷ حوزه‌ی (۱-توان افزایی جوامع محلی(جهاد دانشگاهی)،۲-مطالعات(شرکت شهری)،۳-طرح‌های اشتغالزایی و توانمند سازی،۴-اقدامات زیرساختی و آبادانی ۵-خدمات فرهنگی، ورزشی ۶- آموزش و زیرساخت‌های آموزشی ۷-حوزه سلامت و حمایتی) اقداماتی انجام گرفته است.

شهرستان ملکشاهی با جمعیتی بیش از ۵ هزار نفر از ۳۳ طایفه تشکیل شده است.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول