اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ملانظری: علوم شناختی به قضاوت و تصمیم گیری در حوزه پزشکان کمک می کند

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: نیاز به رشته علوم شناختی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود چرا که این رشته می تواند به مقوله قضاوت و تصمیم گیری در حوزه پزشکان کمک زیادی کند.

ملانظری: علوم شناختی به قضاوت و تصمیم گیری در حوزه پزشکان کمک می کند

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه نیاز به رشته علوم شناختی امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، گفت: پیچیدگی مسائل و نیاز جامعه ، انتظار از دانشگاه ها را برای ارائه خدمات اجتماعی ، نوآوری و کارآفرینی افزایش داده است از سوی دیگر توجه به رشته های میان رشته ای  به الزام و ضرورت راهبردی در آموزش عالی تبدیل شده است که در این رابطه باید بگویم رشته علوم شناختی با نگاهی به چشم انداز آینده متعلق به رشته های مختلفی استکه در کنار هم قرار گرفته اند و این بین رشته ای را تشکیل داده اند.

*  در آینده نیاز جدی به این رشته بیشتر احساس می شود

وی افزود: رشته هایی مانند روان شناسی، فلسفه، کامپیوتر و زبان شناسی از رشته هایی هستند که همگی در کنار هم به شکل گیری رشته علوم شناختی کمک کرده انداز طرفی باید بگویم اگر چه به دلیل نو پا بودن این رشته ممکن است ابهاماتی در مورد این رشته و ارتباط آن با سایر علوم وجود داشته باشد ولی در آینده نیاز جدی به این رشته بیشتر احساس خواهد شد.

* علوم شناختی به رشته هایی مانند پزشکان، قضاوت و حسابداران کمک می کند

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: رشته علوم شناختی در حوزه هایی که نیاز به قضاوت و تصمیم گیری وجود دارد مانند پزشکان، قضاوت و حسابداران این رشته می تواند کمک موثری ایفا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول