اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

علوم شناختی کشور را در مسیر سکوی پرتاب قرار می دهد

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: رشته علوم شناختی علوم نوینی است که کشور را در مسیر سکوی پرتاب قرار می دهد و باعث جهش در علوم مختلف مانند هوش مصنوعی می شود.

علوم شناختی  کشور را در مسیر سکوی پرتاب قرار می دهد

محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نوردر گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش محوری علوم شناختی در سرعت بخشیدن به رشد علمی کشور گفت: علوم شناختی در درونش مقوله هایی مانند هوش مصنوعی، معنا شناختی و شباهت سازی ذهن انسان را داردکه در این رابطه معتقدم حمایت و گسترش  این علم می تواند در آینده ای کوتاه دستاوردهای بسیار زیادی را برای کشور رقم بزند.

* دانشگاه پیام نورکانون یا انجمن های علوم شناختی راه اندازی کند

وی افزود: دانشگاه پیام نور با توجه به اهمیت رشته علوم شناختی قرار است در سال تحصیلی جدید در مراکز پر جمعیت خود در سطح کشور کانون یا انجمن های علوم شناختی را راه اندازی کند و از پتانسیل اساتید و اعضای هیأت علمی خود در گسترش و ترویج این رشته گام بردارد.


* اولویت امسال همکاری با ستاد علوم شناختی

امین ناجی تصریح کرد: یکی از اولویت های دانشگاه پیام نور در ابتدای سال تحصیلی جدید همکاری با ستاد علوم شناختی است تا از ظرفیت آنها برای ترویج این رشته نهایت استفاده را ببرد.

* ترویج رشته علوم شناختی نتایج قابل قبولی دارد

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: معتقدم اگر همه مراکز علمی و دانشگاهی به ترویج رشته علوم شناختی بپردازند بدون شک با نتایج و دستاوردهای قابل قبولی رو به رو خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول