اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت سخت‌افزاری ارتباطات در روستاهای ساوه نامناسب است

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت سخت افزاری ارتباطات در روستاهای ساوه خیلی نامناسب است و به هر صورت پوشش و تامین آن باید با جدیت دنبال شود.

وضعیت سخت‌افزاری ارتباطات در روستاهای ساوه نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا منصوری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه با بیان اینکه وزارتخانه ارتباطات در ساوه دفتر و شعبه ندارد، اظهار کرد: پیگیری مسائل مرتبط با ارتباطات باید در ساوه اتفاق بیافتد و جایز نیست از استان برای آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: شتاب توسعه ساوه با زیرساخت‌ها و امکانات پیش نرفته است، تغییر نگرش به ساوه می‌تواند این شهرستان را دگرگون و متحول و رو به رشد کند.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس بیان کرد: وضعیت سخت افزاری ارتباطات در روستاهای ساوه خیلی پایین است و به هر صورت پوشش و تأمین آن باید با جدیت دنبال شود.

منصوری با اشاره به این که ساوه جایگاه ۱۲ استان مرکزی را در حوزه ورزش و امکانات دارد، افزود: این شهرستان مهاجرپذیر باید بتواند همراه رشد جمعیت از امکانات و خدمات مطلوبی برخوردار شود.

وی ادامه داد: توسعه امکانات مانند افزایش ارتباطات و تخصیص اعتبارات برای تامین دکل‌های ارتباطی در نقاط کور ساوه ضروری است.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس  با اشاره به این که ساوه نیازمند ایجاد تحول در بخش ارتباطات است، گفت: این تحول با همت بلند و همکاری دلسوزانه وزیر ارتباطات  امکان‌پذیر است.

 بخش ارتباطات و تقویت آن یکی از دغدغه‌های ساوه است

استاندار مرکزی نیز گفت: بخش ارتباطات و تقویت آن یکی از دغدغه‌های ساوه است.

سیدعلی آقازاده افزود: ایجاد فیبر نوری در شهر صنعتی کاوه و زرندیه و برخی دیگر نقاط نیاز است و تاسیس اداره ارتباطات در ساوه می‌تواند در خصوص شبکه راه‌های ساوه و زرندیه تحول ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ساوه و زرندیه از پرتردد ترین راه‌های استان مرکزی محسوب می‌شود، افزود: از این رو تقویت فیبر نوری ضروری است.

 تقویت بستر اینترنتی در سکونتگاه‌های غیررسمی ساوه  شد

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: این شهرستان در حال رشد نسبت به سایر نقاط استان مرکزی است از این رو اختصاص ارائه خدمات مناسب ضروری است.

علی میرزایی با اشاره رشد جمعیت سالانه در این شهرستان افزود: ساوه به دلیل انبوه سازی‌های وسیع نیازمند تقویت شبکه تلفن ثابت و همراه است.

وی با اشاره به این که با احداث و فعالیت شرکت‌های بزرگ و کوچک در مناطق مختلف ساوه نیازمند  افزایش آنتن دهی تلفن‌های همراه اول و بی‌تی‌اس و رفع چندین نقطه کور هستیم، اظهار کرد: این مهم بیشتر در روستاهای بخش نوبران و مرکزی احساس می‌شود.

فرماندار ساوه بیان کرد: نبود برخی امکانات مانند ضعیف بودن اینترنت، مهاجرت معکوس در روستاها به دلیل نواقص در ساوه را به همراه دارد.

میرزایی خواستار تقویت بستر اینترنتی در برخی  نواحی روستایی و سکونتگاه‌های غیر رسمی ساوه  شد، گفت: سه راهی نوبران و غرق آباد  و مناطق حاشیه‌نشین مانند عباس‌آباد پوشش آنتن ندارند و در زمان بروز حوادث نمی‌توان تماس با اورژانس و...گرفت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول