اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ماهواره «ناهید 1» آماده تحویل به وزارت دفاع/ کمبود نیروی انسانی، چالش جدی وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات با اشاره به پرتاب ماهواره ناهید یک گفت: ماهواره ناهید یک آماده تحویل به وزارت دفاع است و به زودی تحویل داده خواهد شد.

ماهواره «ناهید 1» آماده تحویل به وزارت دفاع/ کمبود نیروی انسانی، چالش جدی وزارت ارتباطات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه تشکیل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری در این نشست گفت: شرکت مخابرات موظف است ظرف سه ماه آینده تلفن مسکن مهر را باید برقرار کند.

محمد جواد آذری‌جهرمی تصریح کرد: پوشش شهری یک سایت همراه اول و یک سایت ایرانسل باید دایر شود و سه سایت موجود نیز باید ارتقا پیدا کند و در این سه ماه باید کار به سرانجام برسد.

وی افزود: پوشش جاده‌ای ساوه به سلفچگان (۸ کیلومتر) باید پوشش داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری بر ضرورت ایجاد دو سایت در مسیر نوبران و اخترآباد تاکید کرد و ادامه داد: تامین امکانات مورد نیاز این سایت‌ها با وزارتخانه و زمین و برق نیز بر عهده استانداری است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: تامین ۵۶ کیلومتر فیبر در طراحی سال جاری نیست، اما ضرورت دارد علی رغم محدودیت‌های اعتباری این ۵۶ کیلومتر تامین اعتبار شود.

وی ادامه داد: در خصوص روستاها، سفر دیگری در ماه مهر به استان مرکزی خواهیم داشت، مردم در رابطه با پوشش منطقه زرندیه گلایه دارند که باید این نارضایتی برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های وزارتخانه ارزی و درآمدها صد در صد ریالی است، تاسیس اداره از جیب مردم صورت می‌گیرد اما این با منطق اقتصادی و کشور متناسب نیست و این  بروکراسی اداری ظلم به مردم است و اولویت باید خدمات رسانی به مردم باشد.

آذری‌جهرمی بیان داشت: وزارت ارتباطات ۲ هزار نفر بازنشسته داشته، اما یک ورودی نداشته است که این کمبود نیروی انسانی از چالش‌های جدی وزارت است.

وی افزود:‌ استان مرکزی استان صنعتی است جمعیت بالایی دارد، اما وضعیت دیتای آن وضعیت مناسبی نیست.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به پرتاب ماهواره  ناهید یک گفت: ماهواره ناهید یک آماده تحویل به وزارت دفاع است و به زودی تحویل داده خواهد شد.

آذری‌جهرمی افزود: ماهواره ناهیدیک در مدار 250 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و طول ماندگاری آن در فضا حدود 2.5 ماه است که قرار است علاوه بر ماموریت مخابراتی، یکی از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط مهندسین ایرانی را آزمایش کند.  

 آذری جهرمی دایر کردن ارتباطات مخابراتی را از مزیت‌های این ماهواره برشمرد  و ادامه داد: زمان پرتاب ناهید از طریق وزارت دفاع اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول