اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برپایی جشنواره هنرهای تجسمی کودکان در اندونزی

جشنواره هنرهای تجسمی کودکان اندونزی با عنوان «بازی» به مدت یک ماه در این کشور آسیایی برپا شده است.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی از طریق گالری ملی این کشور جشنواره هنرهای تجسمی کودکان اندونزی را با عنوان «بازی» برگزار کرده است

این جشنواره با استفاده از اصطلاح «بازی لذت‌بخش» تا تا ۲۳ آگوست (جمعه اول شهریور) در محل گالری ملی برگزار می‌شود، چرا که به فرآیند خلاقیت و ذائقه کودکان نزدیک است.

در این جشنواره، نمایشگاه‌ها، نمایش فیلم‌ها، کارگاه‌ها، بازی‌ها و داستان‌سرایی‌ها ارائه می‌شود که به طور کلی مربوط به علم، محیط زیست و انگیزه است.

نمایشگاه شامل ۷۴ اثر انتخاب شده از ۳۷۶ اثر هنر تجسمی کودکان اندونزی از سراسر اندونزی است، ۴۳ اثر برندگان مسابقه گروهی نقاشی دانش‌آموزان گالری ملی اندونزی (۲۰۰۹-۲۰۱۸)، 4 اثر از برندگان مسابقه ملی نقاشی و شعر کودکان سال ۲۰۰۸، کاخ ریاست جمهوری، و ۳۴ اثر هنر تجسمی از مؤسسات و مراکز دعوت شده است. این آثار از طریق نقاشی، سرامیک، عکاسی، چیدمان، فیلم، هنر دیجیتال، هنرهای تعاملی و هنر مشارکتی ارائه می‌شود.

در بخش فیلم، 5 فیلم نمایش داده خواهد شد که با 5 آزمایش مرتبط است. در قسمت کارگاه، فعالیت‌های مختلفی ارائه می‌شود که فرصت شرکت در ساخت آثار هنری را برای عموم به همراه دارد. کودکان برای ایجاد عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی از مقوا، مهر و موم بر روی کیسه، آزمایش رنگ تک‌رنگ با استفاده از یک ماشین چاپ؛ رنگ آمیزی کتاب داستان، و همچنین ایجاد صحافی کتاب داستان و یادگیری صحافی ژاپنی، دعوت می‌شوند.

در حالی که نوجوانان، معلمان و والدین می‌توانند در یک کارگاه آموزشی روش بسته‌بندی با استفاده از پارچه‌های سنتی ژاپنی و ایجاد ابزارهای آموزشی از مواد بازیافتی شرکت کنند.

همچنین بازی‌های مختلفی وجود دارد که کودکان را به بازی با استفاده از برگ دعوت می‌کند، بازی‌های سنتی ژاپنی یا بازی‌های رومیزی از آلمان ارائه می‌شود. داستان‌هایی در مورد سونامی هم نقل می‌شود. 

«پوستانتو» رئیس گالری ملی اندونزی اظهار امید کرد که جشنواره هنرهای تجسمی کودکان اندونزی «بازی» به محل مناسب کودکان برای بازی، یادگیری و ابراز خلاقیت تبدیل شود. به این ترتیب، امید است که این مرکز محل آموزشی و قدردانی از هنر تجسمی باشد که نه تنها تجربه زیبایی شناختی را ارائه می‌دهد، بلکه الهام و انگیزه‌بخش است و توسعه قدرت تخیل و خلاقیت را به وجود می‌آورد.

به این ترتیب، این رویداد تلاشی برای انتقال نسل‌هایی است که قادر به تولید نسل‌های هوشمند و دارای شخصیت در آینده برای ادامه و پایداری ملت باشد.

این جشنواره توسط گالری ملی اندونزی با همکاری نهادهای مختلف فعال در زمینه آموزش و فرهنگ مانند نهاد موزه باسوکی عبدالله است، دفتر خدمات فرهنگی استان جوگجاکارتا، مؤسسه گوته اندونزی، بنیاد ژاپن در جاکارتا و هنر زیبایی بالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول