اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پیشنهاد انتخاب میزبان دائمی برای جشنواره تجسمی جوانان

داور بخش نگارگری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: با توجه به مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان‌ها در ادوار برگزاری جشنواره، معتقدم انتخاب استان یا شهرستانی به شکل ثابت و دائمی برای میزبانی از این جشنواره می‌تواند بازده بیشتری به همراه داشته باشد.

پیشنهاد انتخاب میزبان دائمی برای جشنواره تجسمی جوانان

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» در ۹ رشته نگارگری، ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و نقاشی از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد.

عبدالله محرمی، داور بخش نگارگری بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، این رویداد را یکی از مهمترین جشنواره‌های تجسمی در زمینه پشتوانه‌سازی و حمایت از هنرمندان جوان برای قرارگیری در مسیر صحیح کار حرفه ای دانست و گفت: ستون و محور برگزاری این جشنواره نظارت به کار هنرمندان جوانی دارد که مهمترین عامل فعالیت آنها شور، شوق و انرژی جوانی است. این جشنواره با تلفیق این شور و هیجان با نگاه اساتید هنرمند کارگاه‌ها می‌تواند در پشتوانه‌سازی هنرمندان نسل آینده کشور، مهمترین رسالت خود را ایفا کند.

برگزیده سه دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان طی سال های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹ با بیان آن که ویژگی مهم این جشنواره حرکت مستمر و بدون وقفه آن است، خاطر نشان کرد: در حالی که بسیاری از جشنواره‌های تجسمی یا در مسیر برگزاری دچار وقفه‌های بلندمدت شده و یا بعد از چند سال برگزاری از حرکت باز ایستاده‌اند؛ اما موتور محرک و نیروی مولّد جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بعد از ۲۵ سال قدرتمندتر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی  با تاکید بر آن که در سال‌های نخست برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، هنرمندان حاضر در این جشنواره کارهای آماده خود را به این رخداد ارائه می‌دادند، یادآور شد: از زمانی که شکل کارگاهی و خلق اثر هنری در بازه زمانی مشخص به عنوان محور برگزاری این جشنواره شناخته شده است، شاهد حضور قدرتمندتر جوانان و دمیده شدن به آتش حرکت هدفمند هنرجویان جوان در مسیر تولید آثار هنری در کشور بوده‌ایم.

محرمی ادامه داد: در سال‌های نخست هنرمندان حاضر در این رخداد به عنوان برگزیدگان جشنواره‌های استانی در این جشنواره شرکت می‌کردند؛ اما تغییر شیوه برگزاری این جشنواره به شکل کارگاهی باعث شده که هنرمندان و هنرجویان جوان در مواجهه با اساتید و همراهی آنها در تک‌تک مراحل خلق اثرشان، علاوه بر آشنایی با نگاه هنرمندان حرفه‌ای در این عرصه، با قلم، رویکرد، شکل و شیوه تولید آثار طی کارگاهی ۳ روزه آشنا شوند. هنرجویان در این مسیر علاوه بر کسب تجربیات متعدد و بهره‌بردن از نگاه اساتید حرفه‌ای با چالش و چاشنی عنصر رقابت نیز آشنا می‌شوند.

 

 

محرمی افزود: درست در این میانه است که آنها می‌یابند چگونه برای خلق بهترین اثر جهت برگزیده شدن در یک رویداد رقابتی تحت بازه زمانی مشخص می‌توانند نحوه نگاه و شیوه اجرای آثار هنری خود را مدیریت کنند. این مساله مهم‌ترین نکته آموزنده جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان به شمار می‌رود.

داور بخش نگارگری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، با اشاره به چالش‌های سخت افزاری و نرم افزاری برخی از استان‌ها و شهرستان‌های محروم که میزبان برگزاری این جشنواره می شوند گفت: با توجه به مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان‌ها در دوره برگزاری جشنواره به شخصه معتقدم انتخاب استان و یا شهرستانی به شکل ثابت و دائمی برای میزبانی از این جشنواره می‌تواند خروجی و بازده بیشتری نسبت به نگاه چرخشی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در طول هر سال با خود به همراه داشته باشد.

دبیر رشته نگارگری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به آن که شهر و یا استانی ثابت برای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان می‌تواند رویکرد آزمون و خطایی مسؤولان را در میزبانی از این جشنواره برطرف کند، یادآور شد: آن‌گونه که ما شاهدیم، جشنواره کن در حوزه سینما با سابقه‌ای بیش از ۱۲۰ سال در یک شهر ثابت برگزار می‌شود و امروز مسؤولان آن دیگر ترسی از نگاه آزمون و خطایی ندارند؛ چرا که تمامی بسترها و زیرساخت‌ها برای میزبانی در شایسته‌ترین حالت را طی سال‌های متمادی به دست آوردند. ثمره آن خروجی این جشنواره و آثار حاضر در آن است که از کیفیت بسیار بالایی نسبت برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول