اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پرواز موفق خودروی پرنده مولتی کوپتر

شرکت ان ای سی با موفقیت از عرضه تاکسی پرنده مولتی کوپتر خود خبر داده است که پروازهای هوایی سریع و ایمن را برای رسیدن به مقصد ممکن می کند.

پرواز موفق خودروی پرنده مولتی کوپتر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت ان ای سی با موفقیت از عرضه تاکسی پرنده مولتی کوپتر خود خبر داده است که پروازهای هوایی سریع و ایمن را برای رسیدن به مقصد ممکن می کند. ان ای سی ژاپن با همکاری شرکت کارتیویتور این تاکسی پرنده را طراحی کرده اند و امیدوارند استفاده عملیاتی از آنها تا سال 2030 ممکن شود.

 

این مدل آزمایشی دارای چهار ملخ است که طول هر یک در حدود 1.5 متر است. در طراحی خودروهای پرنده مذکور از سه چرخ استفاده شده و در جریان پرواز آزمایشی این خودروی پرنده به مدت 50 ثانیه در فضا حرکت کرده و تا ارتفاع سه متری از سطح زمین اوج گرفت.

سروصدای بسیار زیاد این خودروی پرنده در زمان پرواز و عدم انعطاف برخی اجزای آن از جمله چالش هایی است که به نظر می رسد شرکت های سازنده باید بر آنها غلبه کنند.

شرکت ان ای سی از محل تولید تجهیزات رایانه ای، شبکه ای، انواع نیمه هادی و محصولات الکترونیکی در حدود 27 میلیارد دلار در سال درآمد دارد و لذا سرمایه گذاری آن برای تولید خودروهای پرنده عجیب و جالب توجه به نظر می رسد. پیش از این برخی شرکت های ژاپنی مانند تویوتا هم در این زمینه سرمایه گذاری کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول