اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش 500 نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سمنان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: با وجود افزایش 500 نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سمنان، میزان اشتغال در این استان کاهش نیافته است.

افزایش 500 نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سمنان

محمد اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در جدیدترین آمارهای کشوری ارائه‌شده، سمنان که در سال گذشته پایین‌ترین نرخ بیکاری را داشت، امسال از رتبه یک به چهار رسیده است و عوامل متعددی می‌تواند در این امر دخیل باشد.

وی تصریح کرد: یکی از عواملی که در این امر مؤثر بوده، نوع استخراج آمارهاست که با هم همخوانی ندارد؛ اما در حوزه تأمین اجتماعی در خصوص دریافت‌کنندگان مقرری بیکاری صرفاً پول پرداخت می‌شود و مرجع رسیدگی‌کننده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال 97 رشدی نسبت به مدت مشابه پارسال در پرداخت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان به وجود آمد که این امر نشانه افزایش شمار مقرری‌بگیران است.

اخلاقی گفت: در این مدت، بین 470 تا 500 نفر به شمار مقرری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان سمنان افزوده شد.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان بیمه اجباری طبق قانون کار می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند، اضافه کرد: بنا بر شرایط موجود، باید تعدادی از بیمه‌شدگان کسر شده باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان افزود: دو هزار و 400 نفر به مجموعه بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 97 افزوده شده است و این هم از آمار بیمه‌شدگان کم می‌شود.

اخلاقی گفت: خوشبختانه در پایان سال 97 رشد سه دهم درصدی شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در استان سمنان شاهد بودیم که این نشان می‌دهد اشتغال خوبی در استان سمنان علی‌رغم بیکار شدن تعدادی از نیروها، به وجود آمده و درنهایت در آمار کل بیمه‌شدگان تأثیر چندانی نگذاشته است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند از معافیت بیمه‌ای تأمین اجتماعی استفاده کنند، گفت: هیچ‌کدام از کارگاه‌هایی که معافیت حق بیمه دارند، خود کارفرما از معافیت و بخشودگی نمی‌تواند استفاده کند و در قانون این امر پیش‌بینی نشده است و مدیران رسانه‌ها هم همچون سایر کارفرمایان می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: در حوزه کارگاه‌های خانوادگی بر اساس قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، اعضا نمی‌توانند از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شوند و از آنها سهم حق بیمه بیکاری هم دریافت نخواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول