اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت تکمیل موزه میراث فرهنگی گیلان

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ویژگی‌های موزه روستایی میراث فرهنگی استان گیلان گفت: باید تلاش شود با استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی موزه روستایی میراث فرهنگی گیلان تکمیل شود.

تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت تکمیل موزه میراث فرهنگی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ظهر امروز به همراه سرپرست استانداری گیلان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار رشت از بخش‌های مختلف موزه تاریخی روستایی میراث فرهنگی گیلان بازدید و با کارکنان این موزه به گفت‌وگو پرداخت و با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های این موزه از نزدیک آشنا شد.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: گیلان به لحاظ آب‌وهوا و طبیعت فوق‌العاده زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی است که اگر به آن توجه و توسعه پیدا کند بسیار به پیشرفت استان کمک می‌کند. 

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های گردشگری در استان گیلان گفت: در حال حاضر ۲۱۰ پروژه در حوزه گردشگری در این استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۴۱ هتل در حال احداث است که ۱۰ هتل در حال احداث، چهار ستاره و پنج ستاره است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اذعان به اینکه در تلاشیم تا استان گیلان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود، تصریح کرد: با تلاش مسؤولین مربوطه در تلاشیم تا نود درصد پروژه‌ها در استان گیلان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیده و با آماده‌سازی زیرساخت‌ها، استان گیلان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهور موزه‌ها را یکی از مزیت‌های کشور دانست و افزود: ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی از عواملی است که گردشگران را جذب یک کشور می‌کند و ایران در این حوزه‌ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است که موزه نقش بسیار مهمی در نشان دادن این ظرفیت‌ها دارد.

مونسان با تأکید بر توجه مسؤولین به تشکیل موزه‌های خصوصی بیان کرد: با تلاش انجام‌شده تعداد موزه‌های کشور از مرز ۶۰۰ عدد گذشته و‌ باید تلاش شود برای افزایش موزه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های موزه روستایی میراث فرهنگی استان گیلان گفت: در این موزه به آداب رسوم و فرهنگ مردم گیلان توجه ویژه شده و باید تلاش شود با استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی موزه روستایی میراث فرهنگی گیلان تکمیل شود.

به گزارش فارس، موزه روستایی میراث فرهنگی گیلان با مساحتی بالغ‌بر ۲۸۰ هکتار ساخته‌شده و دارای بخش‌های مختلفی ازجمله موزه مشاهیر گیلان است که مقرر شد به‌زودی سردیس هفتاد نفر از شخصیت‌های برجسته گیلان در این موزه ساخته و نصب شود.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول