اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح «ذبح عظیم قربانی» در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از اجرای طرح ذبح عظیم قربانی در این استان به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.

طرح «ذبح عظیم قربانی» در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن مسعودیان‌راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان اظهار کرد: قربانگاه‌های طرح ذبح عظیم در استان سمنان به مناسبت این عید مبارک برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 13 قربانگاه در هشت شهرستان استان سمنان به همین منظور پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تمام فرایض الهی به‌نوعی به فقرزدایی گره زده شده است و در قرآن کریم بارها به این امر تأکید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: هدف‌گذاری کمیته امداد استان رسیدن به عدد یک هزار و 40 رأس قربانی است؛ اما تلاش می‌شود این تعداد تا سطح دو هزار رأس قربانی نیز افزایش یابد.

مسعودیان‌راد گفت: سال گذشته 700 رأس قربانی در این طرح به کمیته امداد استان سمنان اهدا شد و امسال برنامه‌ریزی شده است تا دو برابر این عدد قربانی انجام شود و شاهد اتفاق مبارکی در این زمینه باشیم و سبد غذایی محرومان را تقویت سازیم.

وی با بیان اینکه قربانگاه‌های ذبح عظیم قربانی در استان سمنان در روز عید سعید قربان در شهرهای سمنان، شاهرود، بسطام، دامغان، سرخه، بیارجمند، آرادان، گرمسار، میامی، مهدی‌شهر، امیرآباد و شهمیرزاد برپا خواهد بود، از مردم خواست تا قربانی‌های خود را برای کمک به محرومان و نیازمندان این استان به این قربانگاه‌ها ببرند و به کمیته امداد اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تصریح کرد: کمیته امداد استان در قالب جشن بزرگ عید سعید قربان تلاش دارد تا قربانی‌های مردم را به سمت فقرزدایی از جامعه هدف هدایت کند.

مسعودیان‌راد بیان کرد: از مردم و خیران استان سمنان تشکر می‌شود که در این طرح بزرگ همواره در کشور پیشرو هستند؛ مدیریت قربانی‌های عید سعید قربان در کشور از استان سمنان الگوسازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح ذبح عظیم که هر ساله به شکل ویژه در منطقه امیرآباد استان سمنان اجرایی می‌شود، به یک نمونه بارز در کشور تبدیل شده است، افزود: مراکزی در هشت شهرستان استان سمنان مشخص شده است تا بخشی از قربانی‌های این روز به محرومان اختصاص یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ادامه داد: سیستم توزیع قربانی نیز در کمیته امداد استان سمنان مشخص شده و این امر اقدام برجسته‌ای در کشور محسوب می‌شود.

مسعودیان‌راد اضافه کرد: مشارکت مردم، خیران و مدیران استان سمنان باید در راستای طرح ذبح عظیم قربانی در این استان بیش از گذشته جلب شود.

وی گفت: امیدواریم هر کسی که می‌تواند به‌نوعی در کمک به محرومان مشارکت داشته باشد، در طرح ذبح عظیم قربانی شرکت کند و اهمیتی ندارد که هر فرد یک رأس گوسفند یا دام را قربانی کند و می‌تواند با مبالغ اندک، در این طرح مشارکت داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تصریح کرد: فرهنگ انفاق باید در کشور بیش از گذشته نهادینه شود و جشن‌هایی به همین منظور در دست برنامه‌ریزی است.

مسعودیان‌راد اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی فقرزدایی در جامعه جلوه داده نشود و این نهاد در مسأله فقر قرار نیست مجری امور باشد؛ بلکه نقش زمینه‌ساز را بر عهده دارد و باید با کمک خیران، مردم و مسؤولان این امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول