اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ایران و تاجیکستان بر گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در «دوشنبه» بارئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان دیدار و بر گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد.

تأکید ایران و تاجیکستان بر گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر جمهوری  اسلامی ایران در «دوشنبه» با «نعمان عبدالغفارزاده» رئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عبدالغفار زاده ضمن اشاره به اشتراکات و پیوندهای فراوان 2 کشور، بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه در حوزه گردشگری تاکید کرد.

 وی خواستار حضور فعال شرکت‌های گردشگری ایرانی در تاجیکستان شد و از حضور گردشگران ایرانی در این کشور استقبال کرد.

در این دیدار سفیر ایران نیز توسعه روابط گردشگری بین دو کشور را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: ایران و تاجیکستان  در حوزه گردشگری و نیز صنایع دستی اشتراکات فراوانی دارند که ما جهت گسترش همکاری‌ها در این عرصه آمادگی داریم.

صابری تقویت گردشگری سلامت، برگزاری هفته صنایع دستی ایران در شهرهای پرجمعیت تاجیکستان، تسهیل حضور فعالان بخش خصوصی گردشگری تاجیکستان در نمایشگاه‌های بین المللی ایران و تقویت همکاری‌های آموزشی به منظور ارتقاء منابع انسانی این حوزه را در تحکیم و توسعه مناسبات گردشگری 2 کشور ارزشمند دانست.

سفیر ایران در تاجیکستان با اشاره به دیدارهای اخیر میان مقامات عالی 2 کشور، بر ضرورت گسترش همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه در حوزه همکاری‌های گردشگری تأکید و آمادگی تهران را جهت تقویت مناسبات با کشور هم دین، هم فرهنگ و هم زبان خود اعلام کرد.

تقویت همکاری‌های فرهنگی، از جمله برگزاری جشن نوروز به عنوان میراث مشترک و همچنین تسهیل سفر هیئت‌های گردشگری به منظور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری 2 کشور از جمله دیگر مواردی بود که مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول