اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم تقویت مدیریت محله‌محور/ رشد خانواده در محله اسلامی رقم می‌خورد

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه با تأکید بر لزوم تقویت مدیریت محله‌محور گفت: رشد خانواده و تنظیم روابط انسانی در محله اسلامی رقم می‌خورد.

لزوم تقویت مدیریت محله‌محور/ رشد خانواده در محله اسلامی رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار ابراهیم عظیم‌پور در همایش قرارگاه شهید شاطری که با محوریت محلات اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالن جلسات شهید بسطامی حسینیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقویت محلات اسلامی و ترویج سلامت جامعه با محوریت مسجد اظهار کرد: امنیت، اشتغال، درمان، رفاه، سلامت، آموزش و ... جزو ضروریات یک محله است و علمدار تعالی با مدیریت درست می‌تواند تضمین‌کننده سلامت محله باشد.

وی عالم عاملی را که تعیین‌کننده مسیر درست است، در رفع بسیاری از مشکلات محله دخیل دانست و افزود: امام جماعت محله باید محور تعالی و در رأس یک محله باشد.

عظیم‌پور با بیان اینکه شاه‌کلید فتح محله توسط مسجد خانواده است، ادامه داد: رشد خانواده و تنظیم روابط انسانی در محله اسلامی رقم می‌خورد.

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه با اشاره به نقش امام جماعت یا عالم یک محله به‌عنوان مدیر در سلامت منطقه اظهار کرد: سلامت جامعه در گرو فعالیت‌های سالم است و نقش مسجد با مدیریت یک فرد عالم در ترویج فعالیت‌های سالم و درنهایت جامعه سالم اثرگذار است.

وی با اشاره به مهار بسیاری از بیماری‌ها با تغذیه سالم و لزوم آگاهی‌بخشی به مردم با مدیریت محله‌محور، مصرف صحیح نان، نمک، آب و روغن را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به استراتژی نان سالم در اسلام گفت: مردم باید نسبت به این قضیه با همان مدیریت محله‌محور آگاه شوند تا تغذیه آنان به سمت تغذیه سالم سوق یابد.

انتقاد از سیستم آموزشی کشور

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه با اشاره به اینکه تمرکز در پیشگیری از بیماری‌ها امری ضروری است که منجر به تغییر کل سیستم می‌شود، ادامه داد: مسجد محله می‌تواند در سلامت و اصلاح تغذیه مردم نقش مهمی را ایفا کند.

وی ضمن انتقاد از سیستم آموزشی کشور، آموزش تغذیه سالم را از طریق مسجد مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر سه رکن مسجد، مدرسه و خانواده در امر آموزش کنار هم قرار گیرند، تربیت هدفمند خواهد بود.

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه، موفقیت یک محله در قالب پیاده‌سازی طرح محله‌محور را در گرو ساماندهی نظام مشاغل دانست و گفت: یکی از زیرساخت‌های نظام مشاغل، ارتقای معیشت مردم است و اگر محله و مسجد نسبت به معیشت بی‌توجه باشند، نمی‌توان از محله‌محوری صحبت کرد.

وی با بیان اینکه هویت اجتماعی افراد به شاغل بودن و چگونگی معیشتشان است، ادامه داد: اگر به هر دلیلی، ساماندهی نظام مشاغل شکل نگیرد، این نخ تسبیح پاره می‌شود و مشکلی رفع نخواهد شد.

عظیم‌پور با اشاره به اهمیت مسأله معیشت مردم گفت: باید در حوزه معیشت مردم ورود جدی کرد و مسجد باید طراح و برنامه‌ریز باشد و جهت را مشخص کند.

کارگاه‌های مشاغل خانوادگی از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی است

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه تقویت کارگاه‌های مشاغل خانوادگی از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی است، نقش‌آفرینی همه اقشار در جهاد اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین به تأکیدات رهبری در بحث ضرورت پیشرفت و ارتقای کشور اشاره و تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری مطالبه پیشرفت دارند؛ امری که در دهه‌های گذشته به آن اشاره کرده‌اند، اما در عملیاتی کردن این موضوع مهم غفلت شده است.

عظیم‌پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیشرفت را در تحقق عدالت دانستند، گفت: تا امروز طراحی خوبی برای برقراری عدالت نداشتیم و باید در این قضیه جدی‌تر ورود کنیم تا مسیر تعالی هموار شود.

ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب

مسؤول سابق قرارگاه پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه، ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تأکید قرار داد و نقش مسجد و پیاده‌سازی طرح محله‌محوری را در رفع بسیاری از مشکلات دخیل دانست.

وی تصریح کرد: وقتی مسجد به مردم احسان کند، مردم همراه مسجد و مدیریت محل خواهند بود.

عظیم‌پور احسان خالصانه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید اعتماد مردم به مسجد جلب و زمینه خروج از بسیاری از مصائب فراهم شود.

انتهای پیام/74034/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول