اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۴حلقه چاه آب شرب در پیشوا وارد مدار شد

فرماندار پیشوا گفت: چهار حلقه چاه آب شرب برای رفع مشکل آب در پیشوا حفر و وارد مدار شده است.

۴حلقه چاه آب شرب در پیشوا وارد مدار شد

حسین عباسی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه مطبوعات جنوب شرق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه به سفر دکتر نوبخت به پیشوا اشاره و اظهار کرد: مسئولان مدتی بود که پیگیر این سفر بودند که محقق گردید و به طور یقین برکات این سفر شامل حال مردم منطقه می‌شود.

وی افزود: سه شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک دارای مشکلات و مسائل مشترکی هستند که به صورت منطقه‌ای پیگیری می‌شود که یکی از مهمترین مسائل مشترک، قطار شهری است.

عباسی خاطرنشان کرد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، از خطوط ریلی تهران-پیشوا بازدید کردند و تصمیم به چهار خطه شدن آن شد.

فرماندار پیشوا افزود: بخشی از مسیر ریل‌گذاری شده و بخش دیگر آن در حال تکمیل است ولی به دلیل نبود بودجه و اعتبار کافی که فراتر از توانمندی استان و این سه شهرستان بود، نیمه کاره رها شده و یا بسیار کند پیش می‌رفت و نیازمند تخصیص اعتبار در سطح ملی بود.

عباسی گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبلغ 270 میلیارد تومان برای ریل گذاری، احداث ایستگاه‌ها، پل‌ها و تکمیل پروژه قطار شهری تهران-پیشوا تخصیص داده شد.

وی افزود: بخشی از عملیات اجرایی دو پل قلعه سین و محمد آباد در پیشوا، اجرا گردیده ولی کامل نشده است که با سفر دکتر نوبخت، شاهد تسریع در تکمیل آنها خواهیم بود.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین نیازمند احداث یک ایستگاه با امکانات و تجهیزات به روز در امامزاده هستیم تا مسافران بتوانند برای رفت و آمد و تردد از آن استفاده کنند که این جزء مصوبات سفر دیروز بود و این برای ما فرصت بسیار مغتنمی است.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نقاط قوت، ضعف‌ها و کمبودهای شهرستان مطرح و پیشنهاداتی در سطح منطقه وجنوب شرق استان ارائه شد که امیدواریم نتایج آن را در تقویت کشاورزان و دامداران و توسعه صنعت منطقه شاهد باشیم.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب پیشوا بیان کرد: در سال گذشته برای حل مشکل آب شرب روستاها با همکاری اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان و با پیگیری‌های آبفای پیشوا، چهار حلقه چاه حفر، تجهیز و به بهره‌برداری رسید و وارد مدار شد.

عباسی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا امسال در بعضی از روستاها دچار افت فشار آب شدیم که این موضوع با اقداماتی که صورت گرفت حل گردید.

وی تامین آب شرب پایدار را از ضرورت‌های شهرستان پیشوا دانست و تاکید کرد: اصلی‌ترین مشکل منطقه، عدم تامین آب پایدار از سد ماملو است که مقدمات این کار هم انجام شده و این پروژه برای سال ۹۹ اجرا خواهد شد و آب ماملو به پیشوا منتقل خواهند شد.

فرماندار شهرستان پیشوا درباره ارتقای بخش جلیل آباد به شهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستای جلیل آباد، از سال گذشته پیگیری ارتقای این روستا به شهر بودیم و جزء اولویت‌های کاری قرار گرفته بود که خوشبختانه در نهایت وزارت کشور هم با ارتقای جلیل آباد به شهر موافقت کرد.

عباسی در پایان گفت: در حال حاضر پیگیر مقدمات تاسیس شهرداری در جلیل آباد هستیم و در اولین فرصت دستگاه شهرداری در جلیل آباد مستقر خواهد شد و مردم منطقه از خدمات و کیفیت بیشتری بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول