اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

28 حلقه چاه غیرمجاز در اختیار شهرداری‌های دماوند/ توقیف 21 خودروی حامل آب

رئیس امور منابع آب دماوند از وجود 28 حلقه چاه غیرمجاز در اختیار شهرداری‌های این شهرستان خبر داد و گفت: 21 خودروی حامل آب جهت جلوگیری از آب فروشی در دماوند توقیف شد.

28 حلقه چاه غیرمجاز در اختیار شهرداری‌های دماوند/ توقیف 21 خودروی حامل آب

مصطفی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند با اشاره به موضوع بی‌سر و سامانی چاه‌های مورد استفاده شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌های‌ رودهن 13 حلقه، کیلان 9 حلقه، آبسرد دو حلقه و شهرداری دماوند تعداد چهار حلقه چاه غیرمجاز در اختیار دارند.

وی افزود: متأسفانه برخی از چاه‌هایی که اکنون توسط شهرداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در اختیار اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی قرار داشت که به دلیل عدم مدیریت صحیح در گذشته، بدون ضابطه و قانون در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.

رئیس امور منابع آب دماوند ادامه داد: در این راستا، باید چاه‌های مجاز ساماندهی شده و مجوز آنها بروزرسانی شود، همچنین چاه‌های غیرمجاز نیز باید در جهت حفظ آبخوان شهرستان دماوند پر و مسلوب‌المنفعه شوند.

عباسی اضافه کرد: جابه‌جایی چاه‌ها نیازمند مسلوب و پر کردن چاه قبلی است؛ در این خصوص، ساماندهی آنها باید مدنظر قرار گیرد، اما متأسفانه شهرداری‌ها مجوزهای خود را به‌روزرسانی نکرده و حق‌النظاره‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: چاه‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد، شاید 10 برابر چاه‌های غیرمجاز شهرستان دماوند مورد برداشت قرار می‌گیرد.

رئیس امور منابع آب دماوند بیان کرد: متأسفانه در برخی مواقع، از این چاه‌ها در جهت آب‌فروشی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز استفاده می‌شود که در این خصوص باید تعیین تکلیف آنها مدنظر قرار گیرد.

*توقیف 21 خودروی حامل آب در دماوند

عباسی تصریح کرد: بر اساس قانون در راستای توزیع عادلانه آب، استعلام از امور آب در هر خصوص ضروری است؛ تکلیف قانونی ما، حفظ منابع آب شهرستان دماوند است و بر این اساس، از ابتدای سال تعداد 21 دستگاه خودروی حامل آب توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: این خودروها قالبا از مبادی غیرمجاز اقدام به برداشت آب می‌کردند و علاوه بر به مخاطره انداختن حق‌آبه کشاورزان، سفره‌های آب زیرزمینی را نیز تخلیه می‌کردند.

رئیس امور منابع آب دماوند  تأکید کرد: در خصوص مصارف قانونی، قطعاً موضوع تأمین آب نیز در مجوزها قید شده است که در این صورت، در جهت جابه‌جایی آب همکاری لازم را خواهیم داشت.

عباسی اظهار داشت: از دیگر موضوعات مهم، عدم هم‌خوانی میزان آب مورد نیاز شهرستان دماوند با میزان چاه‌هایی است که آب و فاضلاب شهری و روستایی در اختیار دارد و شاید بیش از مقدار مورد نیاز مجوز به آنها ارائه شده است.

وی ادامه داد: عدم همخوانی این آمارها، مشکلاتی در زمینه تخصیص اعتبارات شهرستانی در کمیته تخصیص ایجاد می‌کند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس امور منابع آب دماوند اشاره‌ای نیز به ساماندهی رودخانه‌ها در دماوند داشت و گفت: مکاتباتی در خصوص ساماندهی رودخانه‌ها صورت گرفت، اما متأسفانه شهرداری‌ها در این خصوص مطالبه‌ چندانی نمی‌کنند، در حالی که دهیاران و شهرداران باید همت کرده و ساماندهی رودخانه‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/67015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول