اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزیر علوم: کارگروه‌های اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود

وزیر علوم گفت: آئین‌نامه اجرایی قانون مقابله با تخلفات علمی مراحل ویرایش جمله‌ای و اصلاح عبارتی را در هیأت دولت می‌گذراند و پس از ابلاغ آیین‌نامه، کارگروه‌های اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی در دانشگاه‌ها تشکیل خواهد شد.

وزیر علوم: کارگروه‌های اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که اجرای آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی به کجا رسید؟ اظهار داشت: آئین‌نامه اجرایی قانون مقابله با تخلفات علمی و پژوهشی در هیات دولت است و هنوز ابلاغ نشده است؛ البته این آیین‌نامه فقط برای ویرایش جمله‌ای و اصلاح عبارتی در هیأت دولت مانده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه منتظریم که این آئین‌نامه اجرایی ابلاغ شود، ادامه داد: پس از ابلاغ این آئین‌نامه در دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه‌های بزرگ و استان‌ها کارگروهی به عنوان کارگروه اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی تشکیل می‌شود که این کارگروه‌ها به صورت بازوهای وزارت علوم در سراسر کشور موضوع را پیگیری می‌کنند. 

غلامی خاطرنشان کرد: البته اغلب دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های بزرگ چنین سازوکاری را دارند.

به گزارش فارس، آئین‌نامه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی با مشارکت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تدوین شده  و در جلسه هیأت دولت به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول