اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

واکنش فتح‌الهی به حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه در عدم اجرای قانون بورسیه ها

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: خبر انفصال از خدمت رئیس دانشگاه غیر قابل درک است و با تشکیل دادگاه تجدید نظر موضوع حل می شود.

واکنش فتح‌الهی به حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه در عدم اجرای قانون بورسیه ها

یعقوب فتح الهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به خبر انفصال حکم 2 نفر از روسای دانشگاه‌ها به دلیل آنچه که تخلف در به کارگیری دانشجویان بورسیه مطرح می‌شود را غیر قابل درک عنوان کرد و گفت: موضوع مطرح شده ظاهرا در مورد یکی از بورسیه های دانشگاه است که در این رابطه باید بگویم او در دانشکده علوم زیستی به صورت قرارداد پیمانی به عنوان استادیار طبق قانون وزارت علوم در حال فعالیت است.

 وی افزود: استادیار مورد نظر دیوان عدالت اداری در دانشگاه مستقر بوده و همچنان به تدریس در کلاس درس می‌پردازد و حقوق ماهیانه‌اش را دریافت می‌کند از طرفی با توجه به سابقه یک سال فعالیتی که دارد بین 4 میلیون و نیم تا 5 میلیون دستمزد می‌گیرد.

فتح الهی ادامه داد: براساس قانون وزارت علوم در مرحله نخست فرد قرارداد پیمانی دارد که بعد از 2 سال اگر از نظر علمی وضعیت خوبی داشت به قرارداد رسمی - آزمایشی تبدیل وضعیت می شود و در نهایت بعد از گذشت 2 سال دیگر در مرحله سوم قرارداد به رسمی - رسمی تغییر می یابد، در واقع در فرایند  فرد به تدریج رشد می کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: خبر انفصال رئیس دانشگاه غیر قابل درک است و با تشکیل دادگاه تجدید نظر موضوع حل می شود ناپایدار کردن دانشگاه کار صحیحی نیست در واقع باید بگویم چرا باید یک قاضی چنین حکمی را صادر کند؟

وی افزود: فرد بورسیه دانشگاه دارای حکم است و همچنان در دانشگاه به فعالیت خود مشغول است، نباید بعضی رسانه ها موضوع یکی از بورسیه های دانشگاه را دامن بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول