اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید کاذب مسکن توسط قشر خاصی انجام می‌شود

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به اینکه در بازار مسکن عده‌ای با خرید کاذب وارد این موج شده‌اند، گفت: اقدام این افراد گاها در افزایش قیمت‌ مسکن نیز موثر واقع شده‌ است.

خرید کاذب مسکن توسط قشر خاصی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گرانی و رکود، بازار مسکن را از رونق انداخته است، این بازار در حالی دوران رکود خود را به سر می‌برد که حتی برخی از خریداران واقعی هم دست نگه داشته و خرید نمی‌کنند.

حتی مالکانی که پیش از این تمایل به فروش ملک خود داشتند، از فروش منصرف شده و در انتظار روزهای آتی هستند که ببینند سرنوشت بازار مسکن چه می‌شود.

کنترل فضای مجازی و سایت‌های مربوط در این زمینه از جمله دیوار و شیپور نیز در کنترل قیمت‌ها موثر بوده است، اما به نظر می‌رسد این بحث تاثیری در کاهش اجاره بها نداشته است و این بخش همچنان روند صعودی دارد.

امروزه برخی از مالکان با آگاهی از افزایش ارزش ملک خود اقدام به بالا بردن نرخ اجاره متناسب با قیمت ملک می‌کنند که همین عامل زنگ خطری برای مستأجران است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان در این باره گفت: بازرسی از واحدهای صنفی فعال در حوزه مسکن یعنی مشاورین املاک به صورت مستمر در حال انجام است.

سید ابوالفضل طاهری با اشاره به اینکه فعلا تب و تاب بازار گرفته شده و قیمت‌ها کمی کمتر شده است، اضافه کرد: اما آنچه مسلم است در حوزه مسکن نیز همانند سایر حوزه‌ها وقتی موجی از گرانی ایجاد می‌شود، همه تلاش می‌کنند به آن موج سوار شوند و ارزش پول خود را حفظ کرده و سود کنند.

وی گفت: در همین راستا در بازار مسکن نیز عده‌ای با خرید کاذب وارد این موج شده و گاها در افزایش قیمت‌ مسکن نیز موثر واقع شده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان ادامه داد: عده و قشر خاصی از مردم هستند که در چنین موقعیتی سرمایه لازم را برای خرید دارند و می‌توانند مسکن بیش از نیاز خود را تهیه کرده و اقدام به خرید و فروش کنند و عموم مردم چنین توان و قدرت خریدی را ندارند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در همین باره اظهار کرد: در سامانه، آمار مشاورین املاک استان زنجان یک هزار و 600 واحد ثبت شده است.

سید محمود موسوی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی مشاورین املاک به صورت جدی و عملیاتی بیان کرد: واحدهای بدون جواز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف پلمب می‌شود و مجوز فعالیت واحد مشاوره املاک جدید هم صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه این اقدامات در راستای کنترل بازار و تعادل در قیمت مسکن صورت می‌گیرد، گفت: قطعا این موضوع در کاهش تخلفات و همچنین کنترل بازار موثر خواهد بود.

گفتنی است، با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در برخی از نقاط استان زنجان، طبق دستور استاندار زنجان مقرر شده است که سازمان صنعت، معدن و تجارت به کددار کردن واحدهای معاملات املاک برای نظارت بیشتر بر امور آنها اقدام کند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول