اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌فارس من| ‌هفت آزادراه در آستانه تکمیل‌/ اتصال آزادراهی ارومیه به تبریز جان گرفت

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز به طول 35 کیلومتر به صورت چهار خطه، آماده افتتاح است‌ و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده تردد از این آزادراه انجام شود‌.

‌فارس من| ‌هفت آزادراه در آستانه تکمیل‌/ اتصال آزادراهی ارومیه به تبریز جان گرفت

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه توسعه آزادراه‌های کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ‌2 هزار و 217 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که زیر بار عبور است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: طی برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی امسال و سال آینده هفت آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

* قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز آماده افتتاح شد

وی اظهار کرد: قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز به طول 35 کیلومتر به صورت چهار خطه، آماده افتتاح است‌ و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده تردد از این آزادراه انجام شود‌.

میرشفیع ادامه داد: سرمایه‌گذاری این آزادراه به صورت مشارکتی و نسبت سهم‌ 50-50 مشارکت‌ دولت و بنیاد تعاون ناجا است‌.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی نهایی و نصب تجهیزات هستیم تا پرداخت عوارض این آزادراه به صورت الکترونیک ‌امکان‌پذیر باشد.

وی درباره کل قطعات این آزادراه توضیح داد: ‌قطعه یک و قطعه دو ‌آزادراه ارومیه -تبریز قبلا به بهره برداری رسیده است، قطعه سوم در دست ساخت و احداث است و در قطعه پنجم این آزادراه هم به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود. 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در پاسخ به این سؤال که تردد برای کاربران از این آزادراه چگونه خواهد بود؟ بیان‌ کرد: کاربرانی که از این آزادراه استفاده می‌کنند، فعلاً ابتدا وارد قطعات یک و دو ‌آزادراه می‌شوند، سپس در ‌قطعه سوم به جاده دسترسی منتقل می‌شوند، پس از آن به ‌قطعه چهارم آزادراه در کنار جزیره اسلامی وارد‌ می‌شوند‌.

بنابراین گزارش قطعه یک آزادراه ارومیه-تبریز ‌۲۴.۵ کیلومتر طول دارد و مسیر آن از شهر ‌ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه است.

قطعه دو این آزادراه، خاکریز میان‌گذر دریاچه ارومیه است و ‌۱۵.۵ کیلومتر طول مسیر است.

‌قطعه سه این آزادراه از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای (جزیره اسلامی) به طول ۲۹ کیلومتر ادامه دارد.

قطعه چهار آزادراه ارومیه-تبریز ۲۹ کیلومتر طول دارد و از سه راهی سرای (جزیره اسلامی) آغاز شده است و تا‌ سه راهی خاصبان ادامه دارد.

قطعه پنج‌ این مسیر آزادراهی ۳۲ کیلومتر طول دارد و از سه راهی خاصبان به کیلومتر ۷ آزادراه تبریز-سهند و تبریز متصل می‌شود.

به گزارش فارس، مخاطبان این رسانه در بخش فارس من، خواستار تسریع در تکمیل آزادراه ارومیه-تبریز داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول