اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال کم دیدار «آتامبایف» و «پوتین»؛ کرملین دنبال تشدید تنش نیست

کارشناس مسائل سیاسی قرقیزستان با اشاره به سفر رئیس جمهور سابق این کشور به روسیه گفت: دیدار «الماس بیک آتامبایف» و «ولادیمیر پوتین» در «مسکو» بعید است.

احتمال کم دیدار «آتامبایف» و «پوتین»؛ کرملین دنبال تشدید تنش نیست

«مارس ساریف» کارشناس مسائل سیاسی قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به سفر «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان به «مسکو» اظهار داشت: کرملین علاقه‌ای به تشدید تنش‌های سیاسی با قرقیزستان نیست.

وی در ابتدا تصریح کرد: پرواز از پایگاه نظامی روسیه و با هواپیمای شخصی برای آتامبایف یک گام مهم بود و این باعث می‌شود وی در نزد مردم قرقیزستان بالا بودن جایگاه خود را اعلام کند.

این کارشناس افزود: همچنین آتامبایف از دیدارهای در سطح بالا در روسیه خبر داده و تمام این موارد در چارچوب تلاش‌های رئیس جمهور سابق برای بزرگ نشان دادن نقش خود است.

ساریف گفت: اما به نظر من برگزاری دیدار «ولادیمیر پوتین» با آتامبایف بعید است زیرا این گام کرملین منجر به بروز احساسات ناسیونالیستی در قرقیزستان می‌شود و مسکو به خوبی تجربه خود در اوکراین، ارمنستان و گرجستان را در نظر دارد.

وی ادامه داد: بنابراین ادعای آتامبایف در ارتباط با دیدار با مقامات عالی‌رتبه غیرواقعی است و مذاکرات با «اندری بلیانین‌اف» رئیس بانک اوراسیا برای وی کافی خواهد بود.

این تحلیلگر اظهار داشت: آتامبایف درک می‌کند که در صورت عدم بازگشت به قرقیزستان وی نفوذ سیاسی خود را از دست می‌دهد اما احتمالا کرملین برای متقاعد کردن وی برای اقامت در روسیه تلاش می‌کند زیرا تقویت تعامل با «سورانبای جین بیک‌اف» تکنیک اصلی مسکو است.

کارشناس قرقیز گفت: اگر پوتین با آتامبایف دیدار کند به نظر می‌آید «بیشکک» استقلال خود را از دست داده و تمام تصمیمات مهم در مسکو گرفته می‌شود و این موضوع در چارچوب منافع کرملین قرار ندارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول