اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برپایی تجمع اعتراضی طرفداران «آتامبایف» در «بیشکک»+تصاویر

تجمع اعتراضی طرفداران رئیس جمهور سابق قرقیزستان با حضور 1500 نفر در شهر «بیشکک» برگزار شد.

برپایی تجمع اعتراضی طرفداران «آتامبایف» در «بیشکک»+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، تجمع اعتراضی صلح آمیز طرفداران «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان در پایتخت این کشور برگزار شد.

در این تجمع بیش از 1500 نفر همراه با آتامبایف، سیاستمداران مخالف دولت، نمایندگان پارلمان و غیره حضور داشتند.

در نتیجه این تجمع سندی با شش بند از جمله توقف نفوذ «سارانبای جین بیک اف» رئیس جمهور این کشور در قوانین و بازگشت نهادهای دولتی به چارچوب‌های حقوقی، استعفا کابینه وزرا و تشکیل دولت مورد اعتماد مردم، صدور حکم برکناری رؤسای کمیته امنیت ملی، دادستان، وزارت کشور توسط رئیس جمهور و انجام اصلاحات در نهادهای مذکور، آزادسازی تمام زندانیان سیاسی و بازرسی عادلانه تمام پرونده‌های جنایی مربوط به فساد مالی، برکناری تمام مقامات دولتی مفسد، کاهش هزینه‌های نهادهای دولتی، فراهم کردن شرایط برای فعال سازی کادرهای جوان در نهادهای دولتی به تصویب رسید.

برگزار کنندگان تجمع به دولت فعلی قرقیزستان برای رعایت تمام بندهای این سند به مدت 2 ماه مهلت دادند.

همچنین در این تجمع اعتراضی از شعارهای مانند «سیاستمداران پیر باید سیاست را ترک کنند»، «فعال سازی جوانان در سیستم دولتی»، «جین بیک اف برو» و غیره استفاده شد.

در این تظاهرات به دستور آتامبایف بیشتر سیاستمداران جوان سخنرانی کرده و نظرات خود درباره فعالیت دولت فعلی را مطرح کردند و رئیس جمهور سابق در پایان مراسم سخنرانی چهار دقیقه‌ای انجام داد.

«روشن جین بیک اف» نماینده سابق پارلمان در این تجمع از آتامبایف برای ملحق شدن به اپوزیسیون دعوت کرد تا دولت نتواند از ابزارهای سرکوبی استفاده کند.

«ایرینا کراموشکینا» نماینده پارلمان نیز بر رعایت قوانین توسط معترضین تأکید کرد و گفت: باید جلوی فتنه گران را گرفت و نباید به سمت انجام کودتای خشونتی حرکت کنیم اما همزمان اقدامات تند دولت را تحمل نخواهیم کرد و آماده مبارزه تا رسیدن به پیروزی کامل هستیم.

در این تجمع مردم بیشتر از فعالیت پارلمان و کابینه وزرا انتقاد کردند و نتیجه کار این ارگان‌های دولتی را غیرقابل قبول خواندند.

این تجمع بیشتر برای نشان دادن توانایی آتامبایف در زمینه جذب مردم برای تظاهرات‌های اعتراضی برگزار شد.

این اقدام برای ترساندن دولت و جلوگیری از انجام اقدامات تند نسبت به آتامبایف صورت گرفت. 

این در حالی است که پس از حذف مصونیت سیاسی رئیس جمهور سابق این کشور توسط پارلمان، آتامبایف در خانه خود در روستای «کایتاش» ستاد طرفداران خود را تأسیس کرد.

در ان منطقه شبانه روز بیش از 400 نفر حضور دارند.

نهادهای امنیتی قرقیزستان در حال حاضر حق بازداشت آتامبایف را دارند اما به علت ترس از طرفداران وی و همچنین برگزاری اعتراضات صلح آمیز توسط رئیس جمهور سابق از این کار امتناع می‌کنند.

 

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول