اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

انجام رزمایش گشتزنی هوایی روسیه و چین درآسیا و اقیانوسیه

روسیه و چین نخستین رزمایش مشترک گشتزنی هوایی دوربرد در منطقه آسیا و اقیانوسیه را برگزار کردند.

انجام رزمایش  گشتزنی هوایی روسیه و چین درآسیا و اقیانوسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای هوایی روسیه و چین  اولین رزمایش مشترک گشتزنی هوایی دور برد در منطقه «آسیا و اقیانوسیه» را برگزار کردند.

به گزارش «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «نیروی هوایی روسیه و چین اولین گشتزنی مشترک خود را در ناحیه آسیا-اقیانوسیه در 23 ژوئن (سه شنبه) انجام دادند. این تمرین  بخشی از تلاش مشترک هر دو کشور برای همکاری نظامی در سال 2019 بود.»

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرده که این رزمایش هوایی علیه هیچ کشوری نبوده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ملی کره جنوبی امروز مدعی شد ارتش این کشور روز سه‌شنبه دو تیر هشدار به سمت هواپیمای نظامی روسیه که ظاهراً وارد حریم هوایی کره جنوبی شده بود، شلیک کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که این اولین مورد از نقض حریم هوایی این کشور توسط  یک جنگنده  روسی است. جنگنده فوق، جزء یکی از سه هواپیمای روسی بود که اوایل امروز به وقت محلی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کره  شد. ظاهرا دو جنگنده چینی نیز وارد این محدوده شده بودند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته اسپوتنیک، سئول بعد از این ماجرا معاون سفیر روسیه در کره جنوبی را فراخواند تا نگرانی‌های عمیق خود نسبت به ادعای نقض حریم هوایی کره جنوبی از سوی هواپیماهای توپولوف و هشدار سریع روسی را به اطلاع وی برساند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود و در توضیح این ماجرا افزوده  این جنگنده‌های کره جنوبی بودند که حرکات غیر حرفه‌ای انجام داده و تهدید علیه هواپیماهای روسی بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول