اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر هیأتی فلسطینی به سوریه برای بررسی پرونده‌های مهم

هیأتی از سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» امروز وارد سوریه می‌شود تا درباره برخی موضوعات از جمله وضعیت آوارگان فلسطینی در این کشور بحث و تبادل‌نظر کند.

سفر هیأتی فلسطینی به سوریه برای بررسی پرونده‌های مهم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، امروز (دوشنبه) هیأتی از ساف وارد دمشق خواهد شد.

ابویوسف به «دنیا الوطن» گفت: این سفر در چارچوب هماهنگی مشترک میان فلسطینی‌ها و کشورهای عربی بویژه پس از نشست بحرین صورت می‌گیرد و در آن درباره چند پرونده صحبت خواهد شد.

وی افزود، «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی ساف ریاست هیأت مذکور را بر عهده دارد و قرار است در سلسله نشست‌هایی که برگزار می‌شود، پیرامون پرونده آوارگان فلسطینی در سوریه بویژه اردوگاه «یرموک» تبادل‌نظر شود.

ابویوسف گفت: اردوگاه یرموک به دست تروریست‌ها تخریب شده و ما درباره امکان بازسازی آن و تمامی پرونده‌های آوارگان صحبت خواهیم کرد.

اردوگاه یرموک که بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینیان در سوریه است در سال 1957 تاسیس شد و پیش از آغاز بحران سوریه 160 هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده بود.

در سال 2015 دو سوم اردوگاه یرموک به اشغال داعش درآمد و گروه تروریستی تحریر الشام هم یک سوم باقیمانده آن را اشغال کرد اما نیروهای دولتی سوریه در ماه مه 2018 به طور کامل منطقه الحجر الاسود و اردوگاه یرموک را به تسلط خود درآوردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول