اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی:

از طریق هماهنگی با دمشق آوارگان فلسطینی را به اردوگاه یرموک بازمی‌گردانیم

دبیر کل جبهه خلق آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که تروریستهای حاضر در شهرکهای جنوب دمشق در تلاشند که آوارگان فلسطینی به شمال سوریه انتقال یابند تا به رژیم صهیونیستی کمک کرده باشند.

از طریق هماهنگی با دمشق آوارگان فلسطینی را به اردوگاه یرموک بازمی‌گردانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «طلال ناجی» دبیر کل جبهه خلق آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که حکومت سوریه نسبت به حفظ جان و امنیت فلسطینیان حاضر در خاک این کشور بسیار حساس است.

ناجی از آوارگان فلسطینی حاضر در شهرکهای «یلدا، ببیلا و بیت سحم» واقع در جنوب شهر دمشق خواست که در این شهرکها باقی بمانند تا پس از آزادسازی این شهرکها به اردوگاه «یرموک» بازگردانده شوند.

این افراد آواره، سال 2015 در پی حمله گروه تروریستی داعش به اردوگاه یرموک در جنوب شهر دمشق مجبور شده بودند که به شهرکهای مذکور پناه ببرند.

وی همچنین تأکید کرد که آوارگان فلسطینی به ادعاهای تروریستها اهمیتی ندهند؛ زیرا آنان قصد دارند این افراد را از این شهرکها خارج و با خود به شمال سوریه ببرند و هدفشان متفرق کردن فلسطینیان برای خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی است.

ناجی خاطر نشان کرد که مسئولان فلسطینی با دولت سوریه هماهنگی دارند تا همه آوارگان فلسطینی پس از آزادسازی اردوگاه یرموک به منازل خود در این اردوگاه بازگرداند.

تلاش ارتش سوریه برای محاصره داعش در «الجزیره» دمشق

از عملیات میدانی ارتش سوریه در اردوگاه یرموک خبر میرسد که نیروهای سوری در چند محور در حال پیشروی و تنگ کردن حلقه محاصره عناصر داعش هستند.

نیروهای سوری پس از تسلط کامل بر بخش جنوبی منطقه «الحجر الاسود» -مقر اصلی داعش- وارد بخش شمالی این منطقه شده و در حال عملیات هستند.
بخش شمالی الحجر الاسود را منطقه «الجزیره» می نامند؛ زیرا که در این منطقه ساختمانهای غیر مهندسی ساخته شده که بین جاده ای که از منطقه الاعلاف در غرب و میدان «الناحیه» در شرق و دو راهی «ابوهایل» در جنوب و بازار اتومبیل در شمال امتداد دارد، محصور شده و مساحت آن یک چهارم مساحت کل منطقه الحجر الاسود است.


اندازه بزرگ

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع میدانی گزارش داد که نیروهای سوری حاضر در جنوب الحجر الاسود، حملات گسترده ای علیه داعش در الجزیره آغاز کردند و ورودی بسیاری از جاده ها و شماری از ساختمانهای موجود در آن را آزاد کرده اند.

عناصر داعش نیز که شاهد پیشروی ارتش سوریه بودند به سمت ساختمانهایی که در عمق منطقه الجزیره قرار دارد، فرار کردند.
با پیشرویهای نیروهای سوری، تروریستها داعش در الجزیره، و بخش جنوبی یرموک از سه جهات محاصره شده اند: اعلاف از سمت غرب، الحجر الاسود از سمت جنوب و بخش شمالی به سمت جنوب یرموک. بخش شرقی از سمت محله التقدم نیز به روی عناصر داعش باز است که در این منطقه مستقر شده اند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش سوریه که از محله الزین واقع در جنوب محله التقدم در حال پیشروی هستند، دامنه منطقه تحت کنترل خود به سمت شمال این محله را گسترش داده و خود را به نزدیکی خیابان اصلی «العروبه» رسانده اند. این مسئله بدین معناست که ارتش سوریه به محاصره داعش در الجزیره از 4 طرف نزدیک شده است.
ارتش سوریه از چندی پیش عملیات آزادسازی جنوب شهر دمشق را کلید زده است. در صورت پاکسازی این منطقه و خروج کامل تروریستها از شهرکهای ببیلا، یلدا و بیت سحم، جنوب دمشق کاملا امن خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول