اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

آمار واقعی انتشارات علمی ایرانیان در جهان

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم از امکان احصای آمار صحیح و بدون جهت‌گیری تعداد انتشارات علمی ایرانیان در جهان برای نخستین‌ بار خبر داد.

آمار  واقعی انتشارات علمی ایرانیان در جهان

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاعات دانش ایران و پایگاه اطلاعات اصطلاح‌نامه‌های ایران داک اظهار داشت: اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی در سامانه جدیدی ارائه شده که این سامانه قابلیت جست‌وجو و بازیابی را دارا است.

وی گفت:‌ این سامانه اطلاعات به‌روز درباره اصطلاحات جدید در سامانه گنج را ارائه می‌کند و در اختیار همگان قرار می‌‌دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این سامانه 16اصطلاح‌نامه با 210 هزار اصطلاح گردآوری شده است.

وی همچنین درباره پایگاه اطلاعات دانش ایران اظهار داشت: این سامانه حدود 30 شاخص را گزارش و نتیجه را به سیاست‌گذاران برای کمک به سنجش وضعیت کشور در مقایسه با دیگر کشورها ارائه می‌کند.

علیدوستی افزود: در این سامانه 6 هزار مؤسسه دارای نام یکسان شده‌اند و این سامانه قرار است مشارکت علمی ایرانیان در جهان را پایش کند.

به گفته وی، سامانه دانش ایران داده‌های دو نمایه جهانی را تحلیل می‌کند و وضعیت موجود را ارائه می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه برای نخستین‌بار آمار صحیح و بدون سوگیری از تعداد انتشارات علمی کشور ارائه می‌‌شود. زیرا تا پیش از این آمار هر نمایه جهانی جدا بررسی و با هم ترکیب می‌شد و این نوع شمارش غیرواقعی بود اما اکنون موارد مشترک حذف می‌شوند و هر مورد مشارکت علمی فقط یک بار شمارش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول